Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków
Uczeń Malczewskiego w swoich dziełach przeplatał wątki baśniowe czy religijne ujawniane za pomocą bogatej symboliki. Wielowymiarowe kompozycje o specyficznym, lirycznym nastroju, stały się rozpoznawalnym malarskim językiem Hofmana. Typowe dla niego było również przedstawianie wyidealizowanych postaci ludowych i dzieci. Co ciekawe, małych bohaterów jego obrazów często widzimy w nietypowej dla ich wieku aurze zadumy i smutku. Dzieci malował nieraz w towarzystwie faunów, aniołów, zwierząt przez co prace te nie były prostymi przedstawieniami postaci, ale zyskiwały wymiar metafizyczny. Wyrazisty sposób malowania, wrażliwość na niuanse kolorystyczne i poetycki nastrój dzieł Hofmana zyskały liczne grono miłośników.
olej, płótno; 61 x 69 cm w świetle ramy;
sygn. i dat. p. d.: "Wlastimil Hofman 29"
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków
Uczeń Malczewskiego w swoich dziełach przeplatał wątki baśniowe czy religijne ujawniane za pomocą bogatej symboliki. Wielowymiarowe kompozycje o specyficznym, lirycznym nastroju, stały się rozpoznawalnym malarskim językiem Hofmana. Typowe dla niego było również przedstawianie wyidealizowanych postaci ludowych i dzieci. Co ciekawe, małych bohaterów jego obrazów często widzimy w nietypowej dla ich wieku aurze zadumy i smutku. Dzieci malował nieraz w towarzystwie faunów, aniołów, zwierząt przez co prace te nie były prostymi przedstawieniami postaci, ale zyskiwały wymiar metafizyczny. Wyrazisty sposób malowania, wrażliwość na niuanse kolorystyczne i poetycki nastrój dzieł Hofmana zyskały liczne grono miłośników.