Pochodzenie:
- Niemcy, Monachium, katalog aukcji Domu Aukcyjnego Neumeister, 4 XII 1996, poz. 869;
- Warszawa, kolekcja prywatna.
Obraz namalowany został w roku 1886, a więc jeszcze w czasie monachijskich studiów Wywiórskiego i jest jedną z tych prac, które wcześnie przyniosły mu popularność. Tak w wyborze motywu, jak i w sposobie malowania widać tu wyraźną fascynację malarstwem Józefa Brandta, z którego nauk i wskazówek Wywiórski w tym czasie korzystał, a którego indywidualność miała znaczący wpływ na wielu młodych adeptów sztuki.
Obraz opisany i reprodukowany:
- Katalog Domu Aukcyjnego Neumeister: SKULPTUREN - FAYENCE - PORZELLAN - SILBER - SCHMUCK - KUNSTHANDWERK - METALLE - MOBEL - EINRICHTUNG - UHREN - TEPPICHE - GRAPHIK - ALTE GEMALDE - NEUE GEMALDE, München 4 XII 1996, nr kat. 869, il. na s. 287;
- A. Tyczyńska, Obrazy polskich malarzy z kolekcji prywatnych, Wystawa w Pałacu Radziejowickim, Radziejowice 2006, s. 18, 19, il. na s. 19.
olej, płótno dublowane
60 x 90,5 cm
sygn. l.d.: M. Wywiórski | Monachium 86
Pochodzenie:
- Niemcy, Monachium, katalog aukcji Domu Aukcyjnego Neumeister, 4 XII 1996, poz. 869;
- Warszawa, kolekcja prywatna.
Obraz namalowany został w roku 1886, a więc jeszcze w czasie monachijskich studiów Wywiórskiego i jest jedną z tych prac, które wcześnie przyniosły mu popularność. Tak w wyborze motywu, jak i w sposobie malowania widać tu wyraźną fascynację malarstwem Józefa Brandta, z którego nauk i wskazówek Wywiórski w tym czasie korzystał, a którego indywidualność miała znaczący wpływ na wielu młodych adeptów sztuki.
Obraz opisany i reprodukowany:
- Katalog Domu Aukcyjnego Neumeister: SKULPTUREN - FAYENCE - PORZELLAN - SILBER - SCHMUCK - KUNSTHANDWERK - METALLE - MOBEL - EINRICHTUNG - UHREN - TEPPICHE - GRAPHIK - ALTE GEMALDE - NEUE GEMALDE, München 4 XII 1996, nr kat. 869, il. na s. 287;
- A. Tyczyńska, Obrazy polskich malarzy z kolekcji prywatnych, Wystawa w Pałacu Radziejowickim, Radziejowice 2006, s. 18, 19, il. na s. 19.