Bawarski malarz, rysownik i grafik doby klasycyzmu. Pierwszy dyrektor Akademii Sztuk Pięknych w Pradze. Pierwsze nauki pobierał u swego ojca, rzeźbiarza. Później u Martina Knollera w Mediolanie i Antona von Marona w Rzymie. Po sześciu latach w Rzymie, gdzie tworzył m.in obrazy ołtarzowe, wrócił w 1786 r. do rodzinnej Pasawy, gdzie malował na zamówienie tamtejszego biskupa wystrój jego rezydencji. W 1796 r. został poproszony o zorganizowanie w Pradze szkoły artystycznej. W 1800 r. został dyrektorem powstałej wówczas akademii. Jego uczniami było większość czeskich artystów tego czasu. Dla królowej Anny stworzył monumentalny cykl obrazów Historia Czech. Zajmował się też projektowaniem pomników, nagrobków, druków okolicznościowych, ilustracji książkowych.
Ołówek, sepia; 36 x 42,5 cm (w świetle p-p)
Sygnowany l.d.; f. Bergler invent Praga 1802
Bawarski malarz, rysownik i grafik doby klasycyzmu. Pierwszy dyrektor Akademii Sztuk Pięknych w Pradze. Pierwsze nauki pobierał u swego ojca, rzeźbiarza. Później u Martina Knollera w Mediolanie i Antona von Marona w Rzymie. Po sześciu latach w Rzymie, gdzie tworzył m.in obrazy ołtarzowe, wrócił w 1786 r. do rodzinnej Pasawy, gdzie malował na zamówienie tamtejszego biskupa wystrój jego rezydencji. W 1796 r. został poproszony o zorganizowanie w Pradze szkoły artystycznej. W 1800 r. został dyrektorem powstałej wówczas akademii. Jego uczniami było większość czeskich artystów tego czasu. Dla królowej Anny stworzył monumentalny cykl obrazów Historia Czech. Zajmował się też projektowaniem pomników, nagrobków, druków okolicznościowych, ilustracji książkowych.