Ur. w 1968 roku. Studiowała malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. J. Nowosielskiego (dyplom w 1993), jednocześnie studiując historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim (1987-1992). Była rezydentką State University of New York w roku akademickim 1994-1995.Otrzymała Paszport "Polityki" w 2007 roku. Tworzy obiekty, filmy, instalacje, inicjuje efemeryczne działania i jest autorką interwencji w przestrzeni publicznej. Jej prace odzwierciedlają zmiany zachodzące w recepcji oraz oczekiwaniach wobec sztuki i jej funkcji społecznych. Jej najbardziej znane realizacje z ostatnich lat: "Pozdrowienia z Alej jerozolimskich" (2002-2009) i "Dotleniacz" (2006-2007), miały formę rzeźb społecznych zainstalowanych w przestrzeni miejskiej Warszawy. Jej instalacje były prezentowane m.in. w Gdańsku, Berlinie, Umea w Szwecji.
Fotografia Joanny Rajkowskiej przedstawia pracę artystki, wykonaną w 2002 roku - "Pozdrowienia z Alei Jerozolimskich". Ukazuje stojącą na warszawskim rondzie de Gaulle`a palmę, na tle budynku Agencji Rynku Rolnego. To monochromatyczne, pełne spokoju zdjęcie, zdaje się odzwierciedlać atmosferę jaka nastąpiła na 8 lat po wykonaniu projektu. Jego geneza sięga podróży artystki do Izraela w roku 2001 i próby ponownego wpisania w kontekst Warszawy obecności Żydów. Po okresie walki o zachowanie dzieła, dialogu z władzami miasta, a nawet dyskursu pomiędzy mieszkańcami - zwolennikami i przeciwnikami projektu, palma wreszcie wpisała się w krajobraz miejski. Początkowa wrogość wobec projektu ustąpiła miejsca przyzwyczajeniu i sympatii. Palma stała się jednym z symboli stolicy.
Ur. w 1968 roku. Studiowała malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. J. Nowosielskiego (dyplom w 1993), jednocześnie studiując historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim (1987-1992). Była rezydentką State University of New York w roku akademickim 1994-1995.Otrzymała Paszport "Polityki" w 2007 roku. Tworzy obiekty, filmy, instalacje, inicjuje efemeryczne działania i jest autorką interwencji w przestrzeni publicznej. Jej prace odzwierciedlają zmiany zachodzące w recepcji oraz oczekiwaniach wobec sztuki i jej funkcji społecznych. Jej najbardziej znane realizacje z ostatnich lat: "Pozdrowienia z Alej jerozolimskich" (2002-2009) i "Dotleniacz" (2006-2007), miały formę rzeźb społecznych zainstalowanych w przestrzeni miejskiej Warszawy. Jej instalacje były prezentowane m.in. w Gdańsku, Berlinie, Umea w Szwecji.
Fotografia Joanny Rajkowskiej przedstawia pracę artystki, wykonaną w 2002 roku - "Pozdrowienia z Alei Jerozolimskich". Ukazuje stojącą na warszawskim rondzie de Gaulle`a palmę, na tle budynku Agencji Rynku Rolnego. To monochromatyczne, pełne spokoju zdjęcie, zdaje się odzwierciedlać atmosferę jaka nastąpiła na 8 lat po wykonaniu projektu. Jego geneza sięga podróży artystki do Izraela w roku 2001 i próby ponownego wpisania w kontekst Warszawy obecności Żydów. Po okresie walki o zachowanie dzieła, dialogu z władzami miasta, a nawet dyskursu pomiędzy mieszkańcami - zwolennikami i przeciwnikami projektu, palma wreszcie wpisała się w krajobraz miejski. Początkowa wrogość wobec projektu ustąpiła miejsca przyzwyczajeniu i sympatii. Palma stała się jednym z symboli stolicy.