W latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza - Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berezyny" (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż. a także sceny z polowań. W epizodach z polowań, odbywających się najczęściej w zimowej scenerii, czerpał kompozycyjne wzory i formalne inspiracje z obrazów J. Fałata.
Węgiel, czarna kredka, karton: 68 x 98 cm (w świetle ramy)
Sygnowany l. d.: M.G-Wywiórski
Na odwrocie nalepka w Wystawy Stowarzyszenia Artystów w Poznaniu z opisem pracy.
W latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza - Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berezyny" (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż. a także sceny z polowań. W epizodach z polowań, odbywających się najczęściej w zimowej scenerii, czerpał kompozycyjne wzory i formalne inspiracje z obrazów J. Fałata.