Bardzo podobna kompozycja Siestrzeńcewicza ze zbiorów prywatnych została opublikowana w: M. Kwiatkowski, Polscy malarze koni, Warszawa 1991.

Stanisław Bohusz-Siestrzeńcewicz podjął studia w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu w roku 1888 u B. P. Willewaldego. Z akademii odszedł w 1894 roku, aby kontynuować naukę w Paryżu w Akademie Julian. Potem przeniósł się do Monachium, gdzie zaprzyjaźnił się z J. Brandtem. Od 1900 roku zamieszkał w Warszawie. Od czasów I wojny światowej związał się z Wilnem. Tutaj nauczał malarstwa na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. S. Batorego. Potem wrócił do Warszawy, pracował również w Poznaniu. Swoje prace wystawiał począwszy od 1893 roku w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, w Wilnie, w Petersburgu. Jego malarstwo zdominowała tematyka rodzajowa związana z życiem wileńskich miasteczek i wsi. Chętnie malował konie ujmując trafnie ich dynamikę. Zajmował się również ilustratorstwem oraz malarstwem dekoracyjnym.

40
Stanisław BOHUSZ-SIESTRZEŃCEWICZ (1869 Wilno - 1927 Warszawa)

Powrót z jarmarku, 1908

olej, płyta;
60 x 74 cm;
na odwrocie napis: 12 | Stanisław Bohusz Siestrzeńcewicz | Powrót z jarmarku - 1908 r | Wł Cz. Bednarski - Lwów

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Bardzo podobna kompozycja Siestrzeńcewicza ze zbiorów prywatnych została opublikowana w: M. Kwiatkowski, Polscy malarze koni, Warszawa 1991.

Stanisław Bohusz-Siestrzeńcewicz podjął studia w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu w roku 1888 u B. P. Willewaldego. Z akademii odszedł w 1894 roku, aby kontynuować naukę w Paryżu w Akademie Julian. Potem przeniósł się do Monachium, gdzie zaprzyjaźnił się z J. Brandtem. Od 1900 roku zamieszkał w Warszawie. Od czasów I wojny światowej związał się z Wilnem. Tutaj nauczał malarstwa na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. S. Batorego. Potem wrócił do Warszawy, pracował również w Poznaniu. Swoje prace wystawiał począwszy od 1893 roku w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, w Wilnie, w Petersburgu. Jego malarstwo zdominowała tematyka rodzajowa związana z życiem wileńskich miasteczek i wsi. Chętnie malował konie ujmując trafnie ich dynamikę. Zajmował się również ilustratorstwem oraz malarstwem dekoracyjnym.