por.: I. Olchowska-Schmidt, Józef Brandt, Kraków 1996 - s. 24 reprodukcja obrazu (nie dokończonej wersji), s. 26: "W latach siedemdziesiątych najwięcej uwagi poświęcił (J. Brandt) trzem obrazom Bitwa pod Wiedniem, Powitanie stepu i Odbicie jasyru (...). Żaden z obrazów batalistycznych, żadna ze scen rodzajowych nie zdołały tak podbić serca polskiego odbiorcy, jak (...) Powitanie stepu. (...) Brandt wykonał kilka wersji tego dzieła. Pierwszą (z roku 1874) zakupiło muzeum w Królewcu". Interesująca dokumentacja znanego z literatury obrazu, których wersje malarskie uległy rozproszeniu.
miedzioryt kolorowany, papier naklejony na karton,
29,5 x 65 cm (odcisk płyty), 49,5 x 86 cm (arkusz kartonu);
opisany pod ryciną: z lewej - Józef
Brandt pinx. z Warszawy; z prawej - With. Rohr sculpt
napis u dołu: KRIEGSGESANG DER KOSAKEN / (17. Jahrhdrt.); niżej: Gedr. v. A. Wetteroth in München.
por.: I. Olchowska-Schmidt, Józef Brandt, Kraków 1996 - s. 24 reprodukcja obrazu (nie dokończonej wersji), s. 26: "W latach siedemdziesiątych najwięcej uwagi poświęcił (J. Brandt) trzem obrazom Bitwa pod Wiedniem, Powitanie stepu i Odbicie jasyru (...). Żaden z obrazów batalistycznych, żadna ze scen rodzajowych nie zdołały tak podbić serca polskiego odbiorcy, jak (...) Powitanie stepu. (...) Brandt wykonał kilka wersji tego dzieła. Pierwszą (z roku 1874) zakupiło muzeum w Królewcu". Interesująca dokumentacja znanego z literatury obrazu, których wersje malarskie uległy rozproszeniu.