Ułani 1 Pułku Legionów Polskich od nazwiska dowódcy Władysława Belina-Prażmowskiego zwani byli Beliniakami. Zygmunt Rozwadowski 17 października 1914 r. wstąpił do Legionów. Został przydzielony do Departamentu Wojskowego Naczelnego Komitetu Narodowego, a następnie w stopniu wachmistrza służył właśnie w 1 Pułku Ułanów. To on zaprojektował nakrycie głowy wzorowane na czapkach ułanów Królestwa Polskiego, z kokardą i dużym orłem w koronie, jakie noszą ułani na oferowanym obrazie.
Studiował od 1883 do 1890 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. u Jana Matejki, a w latach 1891-1893 w Monachium, w prywatnej szkole Antona Ažbégo. Jeszcze jako student debiutował w TPSP w Krakowie, wystawiając pod nazwiskiem Jordan. Po studiach mieszkał we Lwowie – nauczał w Szkole Przemysłowej, wiele wystawiał, współpracował przy dekoracji sal lwowskiego teatru. W czasie I wojny światowej walczył w Legionach. Po II wojnie zamieszkał w Zakopanem. Malował przede wszystkim obrazy batalistyczne z czasów napoleońskich i powstania listopadowego, sceny rodzajowe z motywami koni, rzadziej portrety i pejzaże. Uczestniczył w malowaniu popularnych panoram - Racławic z Janem Styką i Wojciechem Kossakiem, Golgoty, Panoramy siedmiogrodzkiej i Męczeństwa Chrześcijan ze Styką oraz Bitwy pod piramidami z Kossakiem. Wspólnie z Tadeuszem Popielem namalował dioramy Branki tatarskie i Bitwę pod Grunwaldem.
Olej, płótno; 65,5 x 101 cm
Sygnowany l.d.: Z. Rozwadowski 1918.
Ułani 1 Pułku Legionów Polskich od nazwiska dowódcy Władysława Belina-Prażmowskiego zwani byli Beliniakami. Zygmunt Rozwadowski 17 października 1914 r. wstąpił do Legionów. Został przydzielony do Departamentu Wojskowego Naczelnego Komitetu Narodowego, a następnie w stopniu wachmistrza służył właśnie w 1 Pułku Ułanów. To on zaprojektował nakrycie głowy wzorowane na czapkach ułanów Królestwa Polskiego, z kokardą i dużym orłem w koronie, jakie noszą ułani na oferowanym obrazie.
Studiował od 1883 do 1890 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. u Jana Matejki, a w latach 1891-1893 w Monachium, w prywatnej szkole Antona Ažbégo. Jeszcze jako student debiutował w TPSP w Krakowie, wystawiając pod nazwiskiem Jordan. Po studiach mieszkał we Lwowie – nauczał w Szkole Przemysłowej, wiele wystawiał, współpracował przy dekoracji sal lwowskiego teatru. W czasie I wojny światowej walczył w Legionach. Po II wojnie zamieszkał w Zakopanem. Malował przede wszystkim obrazy batalistyczne z czasów napoleońskich i powstania listopadowego, sceny rodzajowe z motywami koni, rzadziej portrety i pejzaże. Uczestniczył w malowaniu popularnych panoram - Racławic z Janem Styką i Wojciechem Kossakiem, Golgoty, Panoramy siedmiogrodzkiej i Męczeństwa Chrześcijan ze Styką oraz Bitwy pod piramidami z Kossakiem. Wspólnie z Tadeuszem Popielem namalował dioramy Branki tatarskie i Bitwę pod Grunwaldem.