Na odwrocie autorskie szkice ołówkiem: siedzącej kobiety w stroju antykizującym, dwóch amorków, elementów architektonicznych oraz drobnej ornamentyki oraz sygnatura artysty: L. Piccard
Stan zachowania: koliste wycięcie przy lewej dolnej krawędzi, drobne odpryski i plamki farby klejowej
Za opinią Ireny Bal
Przedstawiona praca jest oryginalnym dziełem malarza Leona Piccarda, ucznia Jana Matejki. Swoje wykształcenie uzupełniał podczas krótkiego pobytu w Monachium (1867) oraz w Wiedniu (od 1868 roku). Będąc wiernym uczniem Matejki, Piccard specjalizował się w malarstwie historycznym. W 1875 roku wystawił w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych Krakowie obraz Samuel Zborowski przed sądem Zamoyskiego, którym zyskał pochlebne opinie krytyki. Jego pracę Kozak w zasadzce na Turka reprodukowano w albumie upamiętniającym odsiecz wiedeńską (wydana w roku 1883). W Potyczce z Turkami autor podjął temat "ku pokrzepieniu serc", typowy dla polskiego malarstwa historycznego tego okresu. Piccard miał doświadczenie w malarstwie monumentalnym. W latach 90-tych wspólnie z Witoldem Pruszkowskim wykonał malowidła ścienne według kartonów Władysława Łuszczkiewicza w kościele farnym w Mogile koło Krakowa. Dlatego nie dziwi, że Potyczka z Turkami jest jego autorskim projektem malarstwa monumentalnego. Autorstwo Leona Piccarda szkicu Potyczka z Turkami nie budzi wątpliwości. Obraz jest cennym przykładem twórczości malarza, którego prace bardzo rzadko pojawiają się na rynku antykwarycznym.
Akwarela na podrysowaniu ołówkiem, papier łączony, trzyelementowy; kratkowania na całej powierzchni; 37,5 x 70 cm
Sygnowany ołówkiem p. d.: L. Piccard
Wzdłuż lewej, pionowej krawędzi napis ołówkiem: 4 m 43 cm
- zapis Piccarda o wysokości przewidywanego założenia.
Na odwrocie autorskie szkice ołówkiem: siedzącej kobiety w stroju antykizującym, dwóch amorków, elementów architektonicznych oraz drobnej ornamentyki oraz sygnatura artysty: L. Piccard
Stan zachowania: koliste wycięcie przy lewej dolnej krawędzi, drobne odpryski i plamki farby klejowej
Za opinią Ireny Bal
Przedstawiona praca jest oryginalnym dziełem malarza Leona Piccarda, ucznia Jana Matejki. Swoje wykształcenie uzupełniał podczas krótkiego pobytu w Monachium (1867) oraz w Wiedniu (od 1868 roku). Będąc wiernym uczniem Matejki, Piccard specjalizował się w malarstwie historycznym. W 1875 roku wystawił w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych Krakowie obraz Samuel Zborowski przed sądem Zamoyskiego, którym zyskał pochlebne opinie krytyki. Jego pracę Kozak w zasadzce na Turka reprodukowano w albumie upamiętniającym odsiecz wiedeńską (wydana w roku 1883). W Potyczce z Turkami autor podjął temat "ku pokrzepieniu serc", typowy dla polskiego malarstwa historycznego tego okresu. Piccard miał doświadczenie w malarstwie monumentalnym. W latach 90-tych wspólnie z Witoldem Pruszkowskim wykonał malowidła ścienne według kartonów Władysława Łuszczkiewicza w kościele farnym w Mogile koło Krakowa. Dlatego nie dziwi, że Potyczka z Turkami jest jego autorskim projektem malarstwa monumentalnego. Autorstwo Leona Piccarda szkicu Potyczka z Turkami nie budzi wątpliwości. Obraz jest cennym przykładem twórczości malarza, którego prace bardzo rzadko pojawiają się na rynku antykwarycznym.