Leon Piccard (Picart, Pikard) kształcił się Krakowie w Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Łuszczkiewicza i Szynalewskiego oraz podczas krótkiego pobytu w Monachium (1867) i w Wiedniu (od 1868 roku). Był uczniem Jana Matejki, który wywarł na nim silny wpływ. Specjalizował się w malarstwie historycznym oraz w malarstwie monumentalnym. Był też autorem obrazów o tematyce powstańczej i społecznej. Wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (w 1875 r. jego obraz Samuel Zborowski przed sądem Zamoyskiego zyskał pochlebne opinie krytyki) oraz w Warszawie. Jego pracę Kozak w zasadzce na Turka reprodukowano w albumie upamiętniającym odsiecz wiedeńską (wyd. 1883). W kościele farnym św. Bartłomieja w Mogile koło Krakowa wykonał wspólnie z Witoldem Pruszkowskim malowidła ścienne według kartonów Władysława Łuszczkiewicza.
Potyczka z Turkami jest jego autorskim projektem malarstwa monumentalnego, potężnego fresku w jednej z wielkich rezydencji na kresach. Temat odwołuje się do wydarzenia którego bohaterem był przodek zamawiającego. Jeśli fresk został zrealizowany, to jego żywot mógł być krótki wobec rychłej wojenno-rewolucyjnej zawieruchy.

4
Leon PICCARD (1843 - 1917)

POTYCZKA Z TURKAMI - szkic kompozycji ściennej

Akwarela na podrysowaniu ołówkiem, papier łączony, trzyelementowy; kratkowania na całej powierzchni; 37,5 x 70 cm, Sygnowany ołówkiem p. d.: L. Piccard, Wzdłuż lewej, pionowej krawędzi napis ołówkiem: 4 m 43 cm (zapis autora o wysokości przewidywanego założenia).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Leon Piccard (Picart, Pikard) kształcił się Krakowie w Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Łuszczkiewicza i Szynalewskiego oraz podczas krótkiego pobytu w Monachium (1867) i w Wiedniu (od 1868 roku). Był uczniem Jana Matejki, który wywarł na nim silny wpływ. Specjalizował się w malarstwie historycznym oraz w malarstwie monumentalnym. Był też autorem obrazów o tematyce powstańczej i społecznej. Wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (w 1875 r. jego obraz Samuel Zborowski przed sądem Zamoyskiego zyskał pochlebne opinie krytyki) oraz w Warszawie. Jego pracę Kozak w zasadzce na Turka reprodukowano w albumie upamiętniającym odsiecz wiedeńską (wyd. 1883). W kościele farnym św. Bartłomieja w Mogile koło Krakowa wykonał wspólnie z Witoldem Pruszkowskim malowidła ścienne według kartonów Władysława Łuszczkiewicza.
Potyczka z Turkami jest jego autorskim projektem malarstwa monumentalnego, potężnego fresku w jednej z wielkich rezydencji na kresach. Temat odwołuje się do wydarzenia którego bohaterem był przodek zamawiającego. Jeśli fresk został zrealizowany, to jego żywot mógł być krótki wobec rychłej wojenno-rewolucyjnej zawieruchy.