[…] w Potopie wyakcentowane w centrum planszy drapacze chmur Manhattanu bezimienną już masą gęstniejących, uogólnionych znaków zalewają obszar grafiki aż ku umownemu zamknięciu pola kompozycji. W Wieży Babel jak geologicznymi warstwami piętrzą się frazy stylów różnych epok, budując szczególny, nie zamknięty kalendarz przemijania pokoleń.
Bożena Kowalska (w: B. Kowalska, Roman Opałka, Kraków 1996, s. 47)
kwasoryt/papier, 59,2 x 48,2 cm (odbitka), 68,4 x 56,7 cm (arkusz)
sygnowany i opisany oł. l.d.: Potop kwasoryt 5/50 , Opałka (zatarte)
[…] w Potopie wyakcentowane w centrum planszy drapacze chmur Manhattanu bezimienną już masą gęstniejących, uogólnionych znaków zalewają obszar grafiki aż ku umownemu zamknięciu pola kompozycji. W Wieży Babel jak geologicznymi warstwami piętrzą się frazy stylów różnych epok, budując szczególny, nie zamknięty kalendarz przemijania pokoleń.
Bożena Kowalska (w: B. Kowalska, Roman Opałka, Kraków 1996, s. 47)