Maria należała do grona najciekawszych osobowości artystycznych skupionych po 1945 wokół Tadeusza Kantora, z którego teatrem Cricot 2 była związana przyjacielsko i zawodowo (nie tylko jako scenografka, projektantka kostiumów, ale również jako aktorka). Pomimo tego, że zawsze blisko współdziałała z grupami artystycznymi, zachowywała swój własny styl wypowiedzi. Przed 1939 należała do lewicującej Grupy Krakowskiej, obok m.in. L. Lewickiego, S. Osostowicza, J. Sterna. Po 1945 przyłączyła się do Grupy Młodych Plastyków. Należała do ścisłego grona inicjatorów reaktywowania Grupy Krakowskiej, do czego udało się doprowadzić w atmosferze "odwilży", w roku 1957. Wraz z krakowskimi przyjaciółmi, artystami, wzięła udział - już jako malarka - we wszystkich trzech Wystawach Sztuki Nowoczesnej. Fascynowała ją postać ludzka, jej miejsce w przestrzeni, przedstawienie ruchu w obrazie.
Gwasz, karton; wym.: 28,4 x 22,3 cm; nie sygn.; praca naklejona na karton, na którego odwrocie poświadczenie autentyczności przez brata artystki, Władysława Jaremę.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiMaria należała do grona najciekawszych osobowości artystycznych skupionych po 1945 wokół Tadeusza Kantora, z którego teatrem Cricot 2 była związana przyjacielsko i zawodowo (nie tylko jako scenografka, projektantka kostiumów, ale również jako aktorka). Pomimo tego, że zawsze blisko współdziałała z grupami artystycznymi, zachowywała swój własny styl wypowiedzi. Przed 1939 należała do lewicującej Grupy Krakowskiej, obok m.in. L. Lewickiego, S. Osostowicza, J. Sterna. Po 1945 przyłączyła się do Grupy Młodych Plastyków. Należała do ścisłego grona inicjatorów reaktywowania Grupy Krakowskiej, do czego udało się doprowadzić w atmosferze "odwilży", w roku 1957. Wraz z krakowskimi przyjaciółmi, artystami, wzięła udział - już jako malarka - we wszystkich trzech Wystawach Sztuki Nowoczesnej. Fascynowała ją postać ludzka, jej miejsce w przestrzeni, przedstawienie ruchu w obrazie.