Studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP u J. Sienickiego i Z. Gostomskiego. Po uzyskaniu dyplomu w 1985 r. został asystentem tamże. W 1988 r. otrzymał Nagrodę honorową na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Arsenał `88" w Warszawie. Obok uczestnictwa w wystawach zbiorowych miał wystawy indywidualne (m.in. w Warszawie, Wiedniu, Sztokholmie i Nowym Jorku). Jego twórczość zalicza się do nurtu malarstwa ekspresjo-nistycznego. Jednym z tematów malarstwa Roszkowskiego obok martwych natur i pejzaży są kompozycje figuratywne. Artysta przedstawia w nich ludzką postać, ale co charakterystyczne, często nagą i tak pokazaną aby nie było widać głowy. W tych pełnych dramatyzmu pracach widzimy człowieka pełnego wysiłku, zmagającego się z czymś, człowieka, którego sylwetka przyjmuje niepokojące pozy. W tym wypadku, zgięta wpół postać walczy z wężem. Na szczególny wyraz tego płótna ma wpływ kilka czynników: temat walki człowieka z wężem mogący mieć znaczenie symboliczne, niesamowity sposób przedstawienia tego tematu, faktura obrazu (impasty, liczne wąskie stróżki farby), koloryt nadający odpowiedni nastrój kompozycji.
olej na płótnie,
160,5 x 120,5 cm,
sygnowany l.d. "AR 89" oraz na odwrocie (na płótnie) "ALEKSANDER ROSZKOWSKI / 458 "POSTAĆ WALCZĄCA Z WĘŻEM II" 1989 [dalej adres artysty]", na krośnie:1) pieczątka "ASTEL GALLERY" w Kopenhadze z dopisaną ręcznie datą: marzec-kwiecień 1990; 2) kartonik (nieznacznie
uszkodzony) "David Anderson Gallery" z informa cjami (autor, tytuł, częściowo nieczytelny numer); 3) nalepka z odręcznie napisanym nr "9".
Studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP u J. Sienickiego i Z. Gostomskiego. Po uzyskaniu dyplomu w 1985 r. został asystentem tamże. W 1988 r. otrzymał Nagrodę honorową na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Arsenał `88" w Warszawie. Obok uczestnictwa w wystawach zbiorowych miał wystawy indywidualne (m.in. w Warszawie, Wiedniu, Sztokholmie i Nowym Jorku). Jego twórczość zalicza się do nurtu malarstwa ekspresjo-nistycznego. Jednym z tematów malarstwa Roszkowskiego obok martwych natur i pejzaży są kompozycje figuratywne. Artysta przedstawia w nich ludzką postać, ale co charakterystyczne, często nagą i tak pokazaną aby nie było widać głowy. W tych pełnych dramatyzmu pracach widzimy człowieka pełnego wysiłku, zmagającego się z czymś, człowieka, którego sylwetka przyjmuje niepokojące pozy. W tym wypadku, zgięta wpół postać walczy z wężem. Na szczególny wyraz tego płótna ma wpływ kilka czynników: temat walki człowieka z wężem mogący mieć znaczenie symboliczne, niesamowity sposób przedstawienia tego tematu, faktura obrazu (impasty, liczne wąskie stróżki farby), koloryt nadający odpowiedni nastrój kompozycji.