Artysta, podziwiając tradycję malarstwa holenderskiego XVII w., tworzył figuratywne przedstawienia o zunifikowanych cechach zobrazowanych postaci, równocześnie stosownie je uwspółcześniając. Płótna utrzymane są w stonowanej gamie barwnej, ponieważ kolor – płaszczyzna przez niego wyznaczona, jest dla Kiejstuta Bereźnickiego jednym z ważniejszych elementów dzieła. Próżno szukać w nich gwałtowności, czy emocjonalnych uniesień, ich statyczny charakter sprzyja kontemplacji. Przyjaciel malarza Paweł Huelle powiedział: „Patrząc na obrazy Bereźnickiego widzę w nich zaproszenie do medytacji. Ich rytm, ich wewnętrzna cisza, wreszcie nieustanne pogłębianie kilku zaledwie, ale niesłychanie ważnych motywów egzystencji, są jak powrót do źródeł”.
olej, płótno; 65 x 50 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Kiejstut Bereźnicki / Postać nad morzem. 2021 oraz poniżej podpis artysty.
Artysta, podziwiając tradycję malarstwa holenderskiego XVII w., tworzył figuratywne przedstawienia o zunifikowanych cechach zobrazowanych postaci, równocześnie stosownie je uwspółcześniając. Płótna utrzymane są w stonowanej gamie barwnej, ponieważ kolor – płaszczyzna przez niego wyznaczona, jest dla Kiejstuta Bereźnickiego jednym z ważniejszych elementów dzieła. Próżno szukać w nich gwałtowności, czy emocjonalnych uniesień, ich statyczny charakter sprzyja kontemplacji. Przyjaciel malarza Paweł Huelle powiedział: „Patrząc na obrazy Bereźnickiego widzę w nich zaproszenie do medytacji. Ich rytm, ich wewnętrzna cisza, wreszcie nieustanne pogłębianie kilku zaledwie, ale niesłychanie ważnych motywów egzystencji, są jak powrót do źródeł”.