Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych studiował również w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Pięknych w Sopocie. Niezwykle barwna postać, artysta o wielkiej wyobraźni i wrażliwości. W swojej twórczości wykorzystywał różne techniki malarskie, łączył je również z poezją. Jego prace znajdują się w zbiorach polskich muzeów narodowych, Muzeum Okręgowego w Częstochowie, a także za granicą w galeriach lub muzeach Los Angeles, Sztokholmu, Getyngi. Brał udział w prestiżowych wystawach: Międzynarodowym Triennale Rysunku we Wrocławiu w 1968, Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w latach 1962, 1966, 1988, Ogólnopolskiej Wystawie Młodego Malarstwa, Rzeźby i Grafiki w Sopocie w 1959, Wystawie malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1961. Jego prace pokazywano także w Miami, Sztokholmie, Genui, Getyndze, Dortmundzie.
Ciekawa technika, która powoduje pomarszczenie, sieć pajęczą na powierzchni podłoża, wywołuje wrażenie dużego zróżnicowania faktury. Jednocześnie intensywnie nasycone, czyste barwy, jakich używa malarz stanowią "mocny akcent" w pomieszczeniu. Ekspresyjna linia, którą określona została postać, nadaje jej dynamiki, sprawia wrażenie ruchu. Twórczość Władysława Popielarczyka jest tym ciekawsza, że w różnorodny sposób można ją interpretować, co zawsze jest interesujące od strony widza.
Technika mieszana, papier; 65,1 x 37,6 cm
Sygnowany l. d.: W. Popielarczyk
Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych studiował również w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Pięknych w Sopocie. Niezwykle barwna postać, artysta o wielkiej wyobraźni i wrażliwości. W swojej twórczości wykorzystywał różne techniki malarskie, łączył je również z poezją. Jego prace znajdują się w zbiorach polskich muzeów narodowych, Muzeum Okręgowego w Częstochowie, a także za granicą w galeriach lub muzeach Los Angeles, Sztokholmu, Getyngi. Brał udział w prestiżowych wystawach: Międzynarodowym Triennale Rysunku we Wrocławiu w 1968, Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w latach 1962, 1966, 1988, Ogólnopolskiej Wystawie Młodego Malarstwa, Rzeźby i Grafiki w Sopocie w 1959, Wystawie malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1961. Jego prace pokazywano także w Miami, Sztokholmie, Genui, Getyndze, Dortmundzie.
Ciekawa technika, która powoduje pomarszczenie, sieć pajęczą na powierzchni podłoża, wywołuje wrażenie dużego zróżnicowania faktury. Jednocześnie intensywnie nasycone, czyste barwy, jakich używa malarz stanowią "mocny akcent" w pomieszczeniu. Ekspresyjna linia, którą określona została postać, nadaje jej dynamiki, sprawia wrażenie ruchu. Twórczość Władysława Popielarczyka jest tym ciekawsza, że w różnorodny sposób można ją interpretować, co zawsze jest interesujące od strony widza.