Malarz, jeden z najwybitniejszych artystów podejmujących na przełomie XIX i XX w. tematykę żydowską. Studiował w krakowskiej SSP u Szynalewskiego, Jabłońskiego i Łuszczkiewicza (1881-1883), naukę kontynuował w akademii monachijskiej (1885-1887), oraz w paryskiej Académie Colarossi (1889-1892)). Do Monachium wyjeżdżał wielokrotnie, w 1892 wrócił do rodzinnej Łodzi. W 1904 przeniósł się do Krakowa, a w 1907 wyjechał do Jerozolimy. Dorobek twórczy Hirszenberga obejmuje sceny alegoryczne i obrazy rodzajowe o tematyce żydowskiej, dekoracyjne panneau, portrety i pejzaże. Stylistycznie artysta pozostawał pod wpływem szkoły monachijskiej, pobyt na stypendium w Paryżu zbliżył go do problematyki impresjonizmu i symbolizmu.
olej, płótno naklejone na tekturę,
33 x 46,5 cm
sygn. p.d.: S. Hirszenberg
Ekspertyza dr Nataszy Styrny.
Malarz, jeden z najwybitniejszych artystów podejmujących na przełomie XIX i XX w. tematykę żydowską. Studiował w krakowskiej SSP u Szynalewskiego, Jabłońskiego i Łuszczkiewicza (1881-1883), naukę kontynuował w akademii monachijskiej (1885-1887), oraz w paryskiej Académie Colarossi (1889-1892)). Do Monachium wyjeżdżał wielokrotnie, w 1892 wrócił do rodzinnej Łodzi. W 1904 przeniósł się do Krakowa, a w 1907 wyjechał do Jerozolimy. Dorobek twórczy Hirszenberga obejmuje sceny alegoryczne i obrazy rodzajowe o tematyce żydowskiej, dekoracyjne panneau, portrety i pejzaże. Stylistycznie artysta pozostawał pod wpływem szkoły monachijskiej, pobyt na stypendium w Paryżu zbliżył go do problematyki impresjonizmu i symbolizmu.