W Paryżu związany był ze środowiskiem Montparnasse `u, szczególnie blisko z kręgiem M. Kislinga i E. Zaka. Od l. 20. przeważały w jego malarstwie wielofiguralne kompozycje przedstawiające sceny pracy i posiłku. Ekspresyjnie spłaszczoną przestrzeń obrazową wypełniały eteryczne sylwetki ludzkie o przestylizowanych, wysmuklonych proporcjach, obwiedzione niekiedy czarnym, łamliwym konturem. Symboliczną wymowę tych obrazów intensyfikowała mroczna, zgaszona gama barw. Oferowana praca bardzo dobrze wpisuje się w nurt tej twórczości artysty.
Gwasz, papier;
36 x 26 cm
Sygn. l.d. l.gottlieb
W Paryżu związany był ze środowiskiem Montparnasse `u, szczególnie blisko z kręgiem M. Kislinga i E. Zaka. Od l. 20. przeważały w jego malarstwie wielofiguralne kompozycje przedstawiające sceny pracy i posiłku. Ekspresyjnie spłaszczoną przestrzeń obrazową wypełniały eteryczne sylwetki ludzkie o przestylizowanych, wysmuklonych proporcjach, obwiedzione niekiedy czarnym, łamliwym konturem. Symboliczną wymowę tych obrazów intensyfikowała mroczna, zgaszona gama barw. Oferowana praca bardzo dobrze wpisuje się w nurt tej twórczości artysty.