W 1890 Wyspiański wyruszył w podróż po Europie, zwiedzając Wiedeń, Wenecję, Padwę, Weronę, Mantuę, Mediolan, Como, Lucernę, Bazyleę. Dotarł do Paryża, gdzie pozostał dłuższy czas. Zwiedził katedrę w Saint-Denis. Podróż powrotną do kraju poświęcił na studia nad zachodnioeuropejskim gotykiem. Odwiedził najsłynniejsze katedry romańskie i gotyckie w Chartres, Rouen, Amiens, Laon, Reims, Strasburgu i Norymberdze. Bezpośrednia relacja z tej podróży zawiera się w listach kierowanych do przyjaciół, zwłaszcza do Lucjana Rydla. Korespondencja ta, wraz z "Notatnikiem z podróży po Francji", miała stać się później podstawą dla nieopublikowanej nigdy rozprawy o wielkich katedrach francuskich.
Ołówek, papier; wym.: 32 x 22 cm; rysunek dwustronny, w sumie cztery rzeźby; opisany przez artystę piórem: 1. 3ego Lipca 1890 r w Reims [król Pepin]; 2. Dnia 3ego Lipca 1890 w Reims; 3. Dnia 27ego czerwca 1890go [anioł z portery fasady]; 4. 3ego Lipca 1890 w Reims. Rysunek pochodzi z kolekcji znanego krakowskiego architekta Jerzego Struszkiewicza.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiW 1890 Wyspiański wyruszył w podróż po Europie, zwiedzając Wiedeń, Wenecję, Padwę, Weronę, Mantuę, Mediolan, Como, Lucernę, Bazyleę. Dotarł do Paryża, gdzie pozostał dłuższy czas. Zwiedził katedrę w Saint-Denis. Podróż powrotną do kraju poświęcił na studia nad zachodnioeuropejskim gotykiem. Odwiedził najsłynniejsze katedry romańskie i gotyckie w Chartres, Rouen, Amiens, Laon, Reims, Strasburgu i Norymberdze. Bezpośrednia relacja z tej podróży zawiera się w listach kierowanych do przyjaciół, zwłaszcza do Lucjana Rydla. Korespondencja ta, wraz z "Notatnikiem z podróży po Francji", miała stać się później podstawą dla nieopublikowanej nigdy rozprawy o wielkich katedrach francuskich.