Obraz wystawiany:
Żydowscy malarze kolonii artystycznej w Kazimierzu Dolnym, Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym, Kazimierz Dolny, 3 czerwca - 3 sierpnia 2007 roku.

Malował w technice olejnej i akwareli, przede wszystkim portrety. Prezentowany obraz jest jednym z bardziej realistycznych. Nastrojowy, malowany lekko, swobodnymi pociągnięciami pędzla, delikatnie i miękko w światłach przedstawia żonę artysty. Wsparta na lewym łokciu z książką zsuwająca się z kolan patrzy nieco rozmarzona na prawo od malarza. Włosy upięte ma modnie z przedziałkiem po prawej stronie. Ubrana jest w ciemną suknię z niewielkim kołnierzykiem i krótkimi rękawami. Możliwe, że poduszka, na której wspiera łokieć, to ta sama, która pojawia się często w jego obrazach w latach 30-tych (również na obrazie Malarz i modelka, poz. 91), czego dowodzi fotografia z pracowni Sperskiego dołączona do obrazu.

92
Apolinary (Ary) SPERSKI (1902 -1943?)

PORTRET ŻONY ARTYSTY

Olej, płótno; 69 x 57 cm
Sygnowany l. d.: Sperski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany:
Żydowscy malarze kolonii artystycznej w Kazimierzu Dolnym, Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym, Kazimierz Dolny, 3 czerwca - 3 sierpnia 2007 roku.

Malował w technice olejnej i akwareli, przede wszystkim portrety. Prezentowany obraz jest jednym z bardziej realistycznych. Nastrojowy, malowany lekko, swobodnymi pociągnięciami pędzla, delikatnie i miękko w światłach przedstawia żonę artysty. Wsparta na lewym łokciu z książką zsuwająca się z kolan patrzy nieco rozmarzona na prawo od malarza. Włosy upięte ma modnie z przedziałkiem po prawej stronie. Ubrana jest w ciemną suknię z niewielkim kołnierzykiem i krótkimi rękawami. Możliwe, że poduszka, na której wspiera łokieć, to ta sama, która pojawia się często w jego obrazach w latach 30-tych (również na obrazie Malarz i modelka, poz. 91), czego dowodzi fotografia z pracowni Sperskiego dołączona do obrazu.