Lit.: Artur Tanikowski, Wizerunek człowieczeństwa, rytuały powszedniości. Leopold Gottlieb i jego dzieło, Kraków 2011, il. 74; poz. kat. 235, s. 279
Zofia Nalepińska-Bojczukowa była graficzką i malarką, żoną malarza Michajły Bojczuka. Studiowała w latacj 1909-1911 w Académie Ranson w Paryżu u Paula Serusiera, gdzie poznała Michajłę Bojczuka i weszła w skłąd grupy bojczukistów, postulującej odrodzenie sztuki bizantyjskiej. Oferowany portret namalowany przez Leopolda Gottlieba powstał gdy artystka ponownie przebywała w Paryżu w latach 1926-27 na stypendium.
gwasz, pastel, papier; 64 x 42,5 cm;
sygn. p. d. z dedykacją autorską: A Mme Michajło
(Leop. Gottlieb) Paris 927
Lit.: Artur Tanikowski, Wizerunek człowieczeństwa, rytuały powszedniości. Leopold Gottlieb i jego dzieło, Kraków 2011, il. 74; poz. kat. 235, s. 279
Zofia Nalepińska-Bojczukowa była graficzką i malarką, żoną malarza Michajły Bojczuka. Studiowała w latacj 1909-1911 w Académie Ranson w Paryżu u Paula Serusiera, gdzie poznała Michajłę Bojczuka i weszła w skłąd grupy bojczukistów, postulującej odrodzenie sztuki bizantyjskiej. Oferowany portret namalowany przez Leopolda Gottlieba powstał gdy artystka ponownie przebywała w Paryżu w latach 1926-27 na stypendium.