Obraz wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia - 25 pa¼dziernika 1992 r.
Reprodukowany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WAiF - Auriga, Warszawa 1992, il. str. 173
Prezentowany obraz jest typem A, który Witkacy uznawał za odpowiedni do twarzy kobiecych ze względu na gładkość i pewne zatracenie charakteru na korzyść upiększenia i zaakcentowania ładności. Oferowana praca należy do grupy najlepszych portretów tego typu. Mimetyczne oddanie rysów fizjonomicznych, wyrazisty modelunek światłocieniowy i płynność konturów mają młodopolską proweniencję i wywodzą się ze sztuki portretowej Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera.
pastel, karton brązowy; 61 x 46,5 cm w świetle ramy
sygn. l.d.: T.A/ Igancy Witkiewicz/ 1927 V/ NP. ˝ = P = NP. = NP. 1/2/ 2.3
Obraz wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia - 25 pa¼dziernika 1992 r.
Reprodukowany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WAiF - Auriga, Warszawa 1992, il. str. 173
Prezentowany obraz jest typem A, który Witkacy uznawał za odpowiedni do twarzy kobiecych ze względu na gładkość i pewne zatracenie charakteru na korzyść upiększenia i zaakcentowania ładności. Oferowana praca należy do grupy najlepszych portretów tego typu. Mimetyczne oddanie rysów fizjonomicznych, wyrazisty modelunek światłocieniowy i płynność konturów mają młodopolską proweniencję i wywodzą się ze sztuki portretowej Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera.