Praca pochodzi ze szkicownika Jerzego Kossaka, który artysta zapełniał w latach dwudziestych XX wieku. Rysunki zawarte w szkicowniku zapewne stanowiły bazę inspiracji i motywów, które artysta później przelewał już bezpośrednio na płótna i tektury w technice olejnej. Szkicownik ten jest dowodem na dużą biegłość malarza w oddawaniu ludzkiej i zwierzęcej anatomii, niełatwych do odwzorowania koni w ruchu oraz kompozycyjnej swobody.
ołówek na papierze, 25 x 19 cm,
niesygnowany.
Praca pochodzi ze szkicownika Jerzego Kossaka, który artysta zapełniał w latach dwudziestych XX wieku. Rysunki zawarte w szkicowniku zapewne stanowiły bazę inspiracji i motywów, które artysta później przelewał już bezpośrednio na płótna i tektury w technice olejnej. Szkicownik ten jest dowodem na dużą biegłość malarza w oddawaniu ludzkiej i zwierzęcej anatomii, niełatwych do odwzorowania koni w ruchu oraz kompozycyjnej swobody.