Rozpoczął studia malarskie przed ii wojną światową w ASP w Krakowie, kontynuował je w latach 1939–1940 pod kierunkiem prof. Fryderyka Pautscha w kunstgewerbeschule, powstałej za okupacji w miejsce akademii. Po wojnie ukończył dwuletnie studia aktorskie w Studio dramatycznym przy Starym teatrze w Krakowie i do 1948 pracował jako aktor. Jednocześnie w 1945 ukończył warsztat Filmowy Młodych. w latach 1948–1979 był kierownikiem plastycznym i scenografem teatru groteska w Krakowie, dla którego projektował lalki, kostiumy, dekoracje itp. Równolegle cały czas zajmował się malarstwem i działalnością w kręgu Tadeusza Kantora, zrazu jako członek grupy Młodych Plastyków, a od 1957 w grupie krakowskiej, której był współzałożycielem i prezesem w latach 1965–1967. Był też członkiem zespołu teatru Cricot 2, grał m.in. w spektaklach kurka wodna, nadobnisie i koczkodany, Umarła klasa oraz we własnej sztuce Cyrk. w swych obrazach z drugiej poł. lat 40. artysta przedstawiał lekkie, linearne formy unoszące się w pustych przestrzeniach. Było to malarstwo zarazem surrealistyczne i abstrakcyjne. Lecz już ok. 1950 zaczął malować w charakterystyczny dlań sposób odrzucając abstrakcję, prezentował niezliczone warianty i układy kilku ulubionych motywów (głowa lub postać kobiety-lalki, koty, motyle).
kserotypia, akwarela, papier, 30 x 24,8 mm,
sygnowany p. d.: 'K Mikulski 94', l.d.: 'Ksero + kolor'
Rozpoczął studia malarskie przed ii wojną światową w ASP w Krakowie, kontynuował je w latach 1939–1940 pod kierunkiem prof. Fryderyka Pautscha w kunstgewerbeschule, powstałej za okupacji w miejsce akademii. Po wojnie ukończył dwuletnie studia aktorskie w Studio dramatycznym przy Starym teatrze w Krakowie i do 1948 pracował jako aktor. Jednocześnie w 1945 ukończył warsztat Filmowy Młodych. w latach 1948–1979 był kierownikiem plastycznym i scenografem teatru groteska w Krakowie, dla którego projektował lalki, kostiumy, dekoracje itp. Równolegle cały czas zajmował się malarstwem i działalnością w kręgu Tadeusza Kantora, zrazu jako członek grupy Młodych Plastyków, a od 1957 w grupie krakowskiej, której był współzałożycielem i prezesem w latach 1965–1967. Był też członkiem zespołu teatru Cricot 2, grał m.in. w spektaklach kurka wodna, nadobnisie i koczkodany, Umarła klasa oraz we własnej sztuce Cyrk. w swych obrazach z drugiej poł. lat 40. artysta przedstawiał lekkie, linearne formy unoszące się w pustych przestrzeniach. Było to malarstwo zarazem surrealistyczne i abstrakcyjne. Lecz już ok. 1950 zaczął malować w charakterystyczny dlań sposób odrzucając abstrakcję, prezentował niezliczone warianty i układy kilku ulubionych motywów (głowa lub postać kobiety-lalki, koty, motyle).