Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza i Floriana Cynka, a następnie, od 1887 roku w Akademiach wiedeńskiej i monachijskiej. Podróżował do Włoch, Hiszpanii, Maroka i na Krym. Stale mieszkał we Lwowie, gdzie w latach 1903-1914 prowadził własną szkołę malarstwa. Znany jest przede wszystkim jako batalista, twórca takich płócien jak: Atak husarii pod Chocimiem (Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie), Pułaski pod Savannah (Biały Dom w Waszyngtonie). Malował także pejzaże, portrety i obrazy religijne. Wykonał cykl kartonów i ilustracji do powieści Sienkiewicza i utworów Słowackiego. Projektował witraże i malowidła ścienne, m.in. dla teatru we Lwowie.
Na portrecie przedstawił artysta starszą damę. Ubrana jest na modę końca XIX wieku. Siwe gładko przyczesane włosy okrywa koronkowy czepiec, który wraz z takąż samą misternie zrobioną kryzą otacza twarz patrzącej przed siebie modelki. Pod brodą zawiązana kokarda z szerokiej liliowej szarfy dekorowanej czerwonym haftem. Suknię nosi, jak przystało na stateczne starsze kobiety, w kolorze ciemnym, zdobi ją jedynie delikatna koronka przy mankietach i dekolcie. Artysta z wyjątkową pieczołowitością skupił się na oddaniu szczegółów stroju i fakturze materii, która tym mocniej uwydatnia się na jednolitym ciemnym tle.
Olej, płótno; 91 x 66 cm
Sygnowany l.g.: S. Batowski | 1895
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza i Floriana Cynka, a następnie, od 1887 roku w Akademiach wiedeńskiej i monachijskiej. Podróżował do Włoch, Hiszpanii, Maroka i na Krym. Stale mieszkał we Lwowie, gdzie w latach 1903-1914 prowadził własną szkołę malarstwa. Znany jest przede wszystkim jako batalista, twórca takich płócien jak: Atak husarii pod Chocimiem (Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie), Pułaski pod Savannah (Biały Dom w Waszyngtonie). Malował także pejzaże, portrety i obrazy religijne. Wykonał cykl kartonów i ilustracji do powieści Sienkiewicza i utworów Słowackiego. Projektował witraże i malowidła ścienne, m.in. dla teatru we Lwowie.
Na portrecie przedstawił artysta starszą damę. Ubrana jest na modę końca XIX wieku. Siwe gładko przyczesane włosy okrywa koronkowy czepiec, który wraz z takąż samą misternie zrobioną kryzą otacza twarz patrzącej przed siebie modelki. Pod brodą zawiązana kokarda z szerokiej liliowej szarfy dekorowanej czerwonym haftem. Suknię nosi, jak przystało na stateczne starsze kobiety, w kolorze ciemnym, zdobi ją jedynie delikatna koronka przy mankietach i dekolcie. Artysta z wyjątkową pieczołowitością skupił się na oddaniu szczegółów stroju i fakturze materii, która tym mocniej uwydatnia się na jednolitym ciemnym tle.