Był mistrzem pastelowego portretu kobiecego. Interesowała go uroda nie tylko wytwornych dam z towarzystwa, ale też np. młodych chłopek. Przykłady pastelowych portretów rudowłosych kobiet to np. Ruda z 1899 r. (Muzeum Narodowe w Krakowie, reprodukowana w: Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, nr kat. III. 8), Rudowłosa z ok. 1899 r. (Muzeum Narodowe w Poznaniu, reprodukcja w: Teodor Axentowicz, j.w., nr kat. III. 12). Amorek towarzyszy kobiecie na pastelu z ok. 1910 r. - Dama z amorkiem, reprodukowanym w: Teodor Axentowicz, j.w., nr kat. III. 57).
pastel na tekturze,
63 x 47,5 cm,
sygnowany l.d. "T. Axentowicz", na plecach odręcznie "No 32"
Był mistrzem pastelowego portretu kobiecego. Interesowała go uroda nie tylko wytwornych dam z towarzystwa, ale też np. młodych chłopek. Przykłady pastelowych portretów rudowłosych kobiet to np. Ruda z 1899 r. (Muzeum Narodowe w Krakowie, reprodukowana w: Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, nr kat. III. 8), Rudowłosa z ok. 1899 r. (Muzeum Narodowe w Poznaniu, reprodukcja w: Teodor Axentowicz, j.w., nr kat. III. 12). Amorek towarzyszy kobiecie na pastelu z ok. 1910 r. - Dama z amorkiem, reprodukowanym w: Teodor Axentowicz, j.w., nr kat. III. 57).