Teresa Pągowska skupiła się na postaci ludzkiej. W latach 60. jej malarstwo zdominował motyw silnie zdeformowanej, traktowanej skrótowo, ludzkiej (głównie kobiecej) figury, ukazywanej często w nieoczekiwanych, dynamicznych, tanecznych układach. Najczęściej postać ludzka jest w tym malarstwie pozbawiona rysów indywidualnych. Tym razem artystka przedstawia jednak konkretną osobę. Pągowska sportretowała swoją synową, modelkę, fotografowaną również przez słynną Annie Leibovitz.
akryl, tempera, płótno
139,5 x 130 cm
sygn. l.d.: TP. 90
na odwr. na płótnie napis l.g.: TERESA PĄGOWSKA 1990
140 x 130 cm | PORTRET RUDEJ
poniżej: DLA BARBARY I KLAUSA PERCH Z WIELKĄ PRZYJAŹNIĄ | Teresa Pągowska | 2.1.1996 | WARSZAWA
na krośnie fragment nalepki Galerii Arsenał Białystok
Teresa Pągowska skupiła się na postaci ludzkiej. W latach 60. jej malarstwo zdominował motyw silnie zdeformowanej, traktowanej skrótowo, ludzkiej (głównie kobiecej) figury, ukazywanej często w nieoczekiwanych, dynamicznych, tanecznych układach. Najczęściej postać ludzka jest w tym malarstwie pozbawiona rysów indywidualnych. Tym razem artystka przedstawia jednak konkretną osobę. Pągowska sportretowała swoją synową, modelkę, fotografowaną również przez słynną Annie Leibovitz.