Wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992; Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia - 25 października 1992 r.; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka. (Wystawa malarstwa artystów polskich i polsko-zydowskich XIX I XX wieku związanych z Paryżem - Od Piotra Michałowskiego do Jana Lebensteina); maj-lipiec 2000, Muzeum Okręgowe w Lesznie; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka; Pałac Sztuki w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1998
Reprodukowany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WaiF - Auriga, Warszawa 1992, il. Str. 81; Katalog wystawy: Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Okregowe w Lesznie, 2000, il. barwna str.35; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka pod red. Józefa Grabskiego; Pałac Sztuki w Krakowie, TPSP, IRSA, Kraków 1998 poz.8, s.38
Oferowany obraz jest doskonałym przykładem artystycznego mistrzostwa Leopolda Gottlieba w przedstawianiu postaci ludzkiej. W początkowym okresie twórczości artysta pozostawał pod wpływem młodopolskiej stylistyki; operował subtelnie modulowaną plamą barwną obwiedzioną miękkim, płynnym konturem. Portretowane osoby, pogrążone w zadumie, obezwładnione dekadenckim nastrojem, umieszczał w płytkiej, zawężonej przestrzeni obrazowej na prawie neutralnym tle. Szczególnego wyrazu w portrecie nabierały smukłe, wąskie dłonie. Znamienna dla tych portretów jest melancholijna aura i pogłębiona charakterystyka psychologiczna modela. Obraz brał udział w licznych wystawach malarstwa i jest bardzo cennym kolekcjonerskim dziełem.
olej, płótno, 99 x 81 cm
sygn. l.d.: l. Gottlieb
Wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992; Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia - 25 października 1992 r.; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka. (Wystawa malarstwa artystów polskich i polsko-zydowskich XIX I XX wieku związanych z Paryżem - Od Piotra Michałowskiego do Jana Lebensteina); maj-lipiec 2000, Muzeum Okręgowe w Lesznie; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka; Pałac Sztuki w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1998
Reprodukowany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WaiF - Auriga, Warszawa 1992, il. Str. 81; Katalog wystawy: Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Okregowe w Lesznie, 2000, il. barwna str.35; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka pod red. Józefa Grabskiego; Pałac Sztuki w Krakowie, TPSP, IRSA, Kraków 1998 poz.8, s.38
Oferowany obraz jest doskonałym przykładem artystycznego mistrzostwa Leopolda Gottlieba w przedstawianiu postaci ludzkiej. W początkowym okresie twórczości artysta pozostawał pod wpływem młodopolskiej stylistyki; operował subtelnie modulowaną plamą barwną obwiedzioną miękkim, płynnym konturem. Portretowane osoby, pogrążone w zadumie, obezwładnione dekadenckim nastrojem, umieszczał w płytkiej, zawężonej przestrzeni obrazowej na prawie neutralnym tle. Szczególnego wyrazu w portrecie nabierały smukłe, wąskie dłonie. Znamienna dla tych portretów jest melancholijna aura i pogłębiona charakterystyka psychologiczna modela. Obraz brał udział w licznych wystawach malarstwa i jest bardzo cennym kolekcjonerskim dziełem.