Rze¼ba pochodzi od rodziny artysty. S tudiował w krakowskiej Akademii u Floriana Cynka oraz Konstantego Laszczki (1901-04). W roku 1906 na wystawie zorganizowanej przez Musée du Travail et de Mutualité w Paryżu eksponował dwie rze¼by w kamieniu: Miłosierny Samarytanin oraz Wniebowzięcie Matki Boskiej, a także serię rysunków, za które uzyskał dyplom Grand Prix ze Złotym Medalem i Krzyżem. W latach 1906- 1909 pracował jako rysownik w biurze architekta Adolfa Juliusza Stapfa. Następnie podjął studia architektonicznie na politechnice we Lwowie, które przerwał w roku 1915 na wieść o straceniu ojca oskarżonego o działalność antyaustriacką. Po powrocie jako syn skazańca więziony był w Talerhofie koło Wiednia. Po wyjściu z więzienia objął po ojcu pracownię rze¼biarską, pozłotniczą i kamieniarską w Tarnowie. Rze¼bił głównie w kamieniu figury religijne przeznaczone do kościołów i kapliczek oraz wykonywał rze¼by nagrobkowe, których liczne przykłady znajdują się na cmentarzu w Tarnowie. Prace artysty znajdują się w zbiorach rodziny. Rze¼ba przedstawia portret Pawła Musiała, ojca artysty.
Gips; średnica: 53 cm
Sygnowana u dołu, przy brzegu: A.M. 1910
Stan zachowania: ukruszony kawałek wąsów, pęknięcie dł. 37 cm
Rze¼ba pochodzi od rodziny artysty. S tudiował w krakowskiej Akademii u Floriana Cynka oraz Konstantego Laszczki (1901-04). W roku 1906 na wystawie zorganizowanej przez Musée du Travail et de Mutualité w Paryżu eksponował dwie rze¼by w kamieniu: Miłosierny Samarytanin oraz Wniebowzięcie Matki Boskiej, a także serię rysunków, za które uzyskał dyplom Grand Prix ze Złotym Medalem i Krzyżem. W latach 1906- 1909 pracował jako rysownik w biurze architekta Adolfa Juliusza Stapfa. Następnie podjął studia architektonicznie na politechnice we Lwowie, które przerwał w roku 1915 na wieść o straceniu ojca oskarżonego o działalność antyaustriacką. Po powrocie jako syn skazańca więziony był w Talerhofie koło Wiednia. Po wyjściu z więzienia objął po ojcu pracownię rze¼biarską, pozłotniczą i kamieniarską w Tarnowie. Rze¼bił głównie w kamieniu figury religijne przeznaczone do kościołów i kapliczek oraz wykonywał rze¼by nagrobkowe, których liczne przykłady znajdują się na cmentarzu w Tarnowie. Prace artysty znajdują się w zbiorach rodziny. Rze¼ba przedstawia portret Pawła Musiała, ojca artysty.