Pochodzenie: ze zbiorów Zygmunta Badowskiego
Jeden z najpopularniejszych malarzy dziewiętnastowiecznych, związany z Warszawą. Uczył się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, a jego nauczycielami byli M.Zaleski, C.Breslauer i F.Piwarski, z którym w gronie kolegów wędrował po kraju w poszukiwaniu tematów malarskich. Od roku 1849 przez dwa lata przebywał i pracował w Kielcach zaproszony przez T.Zielińskiego mecenasa i kolekcjonera sztuki. W roku 1856 podróżował po Europie na dłużej zatrzymując się w Paryżu. Stale mieszkał w Warszawie i w warszawskich czasopismach Tygodniku Ilustrowanym i Kłosach zamieszczał niezliczone ilustracje, rysunki satyryczne i karykatury. Tematem jego prac - tak rysunkowych, jak malarskich - było życie codzienne. Z zacięciem realisty malował sceny rodzajowe umieszczane często na tle, odtwarzanego z wyraźnym upodobaniem, polskiego krajobrazu.
Ołówek, papier; 21 x 16 cm
Opisany śr. d. PAWEŁ BADOWSKI; sygnowany p.d.: Rysował Kostrzewski / w Białogórze (1888); z dopiskiem: ale podkreślił, że nie potrafił zrobić lepiej
Pochodzenie: ze zbiorów Zygmunta Badowskiego
Jeden z najpopularniejszych malarzy dziewiętnastowiecznych, związany z Warszawą. Uczył się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, a jego nauczycielami byli M.Zaleski, C.Breslauer i F.Piwarski, z którym w gronie kolegów wędrował po kraju w poszukiwaniu tematów malarskich. Od roku 1849 przez dwa lata przebywał i pracował w Kielcach zaproszony przez T.Zielińskiego mecenasa i kolekcjonera sztuki. W roku 1856 podróżował po Europie na dłużej zatrzymując się w Paryżu. Stale mieszkał w Warszawie i w warszawskich czasopismach Tygodniku Ilustrowanym i Kłosach zamieszczał niezliczone ilustracje, rysunki satyryczne i karykatury. Tematem jego prac - tak rysunkowych, jak malarskich - było życie codzienne. Z zacięciem realisty malował sceny rodzajowe umieszczane często na tle, odtwarzanego z wyraźnym upodobaniem, polskiego krajobrazu.