Największą część spuścizny artystycznej Męciny stanowią portrety, głównie reprezentacyjne wizerunki osobistości ze sfer arystokratycznych i dworskich oraz członków elit intelektualnych i duchowieństwa. Oferowany obraz stanowi przykład akademickiego studium modelki o wysokich walorach warsztatowych i mistrzowsko wydobytych efektach luministycznych. Świetlistość karnacji - oddanej perfekcyjnym modelunkiem walorowym - zaakcentowana jest nasyconymi brązami tła i głębokimi karminami miękko układającej się na pierwszym planie draperii.
olej, płótno; 63 x 50 cm
sygn. l.d. J.Męcina - KRZESZ/ p.d. 1912
Na odwrocie nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu/ nr 593
Największą część spuścizny artystycznej Męciny stanowią portrety, głównie reprezentacyjne wizerunki osobistości ze sfer arystokratycznych i dworskich oraz członków elit intelektualnych i duchowieństwa. Oferowany obraz stanowi przykład akademickiego studium modelki o wysokich walorach warsztatowych i mistrzowsko wydobytych efektach luministycznych. Świetlistość karnacji - oddanej perfekcyjnym modelunkiem walorowym - zaakcentowana jest nasyconymi brązami tła i głębokimi karminami miękko układającej się na pierwszym planie draperii.