W latach 1939-1941 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Lwowskiej i kształcił się w zakresie malarstwa pod kierunkiem prof. Władysława Lama. W 1945 r. wstąpił do pracowni Eugeniusza Eibischa na ASP w Krakowie. W 1946 roku uzyskał dyplom architekta na Politechnice Gdańskiej. W 1947 roku mianowany adiunktem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Sopocie. W 1951 roku objął pracownię na Wydziale Architektury Wnętrz ASP w Warszawie. Z tą uczelnia pozostał związany do końca życia. Początkowo uprawiał malarstwo w duchu postimpresjonistycznym, pod koniec lat 40. zwrócił się ku malarstwu realistycznemu. Od 1951 r wykładał na warszawskiej ASP, z którą związany był do śmierci. W okresie socrealizmu ze swoim słynnym obrazem "Podaj cegłę" stał się wiodącym artystą oficjalnego nurtu. Zerwał z socrealizmem w 1955 r. Odszedł od malarstwa przedstawieniowego, tworzył w dominującym wówczas informelu. Zajmował się twórczo pracą nad strukturą i fakturą obrazu - od 1966 r. tworzył cykl "Szczeliny", w którym pokazał prawdziwe mistrzostwo. Rozwinięciem tego cyklu stały się tworzone od 1969 r. obiekty malarskie zwane "Hors cadre" (bez ram), wchodzące bez jakichkolwiek ograniczeń w relacje z otaczającą przestrzenią. Tworzył też obiekty przestrzenne, oraz obiekty malarsko-rzeźbiarskie. Zajmował się także scenografią, plakatem i ilustracją książkową.
W latach 1939-1941 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Lwowskiej i kształcił się w zakresie malarstwa pod kierunkiem prof. Władysława Lama. W 1945 r. wstąpił do pracowni Eugeniusza Eibischa na ASP w Krakowie. W 1946 roku uzyskał dyplom architekta na Politechnice Gdańskiej. W 1947 roku mianowany adiunktem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Sopocie. W 1951 roku objął pracownię na Wydziale Architektury Wnętrz ASP w Warszawie. Z tą uczelnia pozostał związany do końca życia. Początkowo uprawiał malarstwo w duchu postimpresjonistycznym, pod koniec lat 40. zwrócił się ku malarstwu realistycznemu. Od 1951 r wykładał na warszawskiej ASP, z którą związany był do śmierci. W okresie socrealizmu ze swoim słynnym obrazem "Podaj cegłę" stał się wiodącym artystą oficjalnego nurtu. Zerwał z socrealizmem w 1955 r. Odszedł od malarstwa przedstawieniowego, tworzył w dominującym wówczas informelu. Zajmował się twórczo pracą nad strukturą i fakturą obrazu - od 1966 r. tworzył cykl "Szczeliny", w którym pokazał prawdziwe mistrzostwo. Rozwinięciem tego cyklu stały się tworzone od 1969 r. obiekty malarskie zwane "Hors cadre" (bez ram), wchodzące bez jakichkolwiek ograniczeń w relacje z otaczającą przestrzenią. Tworzył też obiekty przestrzenne, oraz obiekty malarsko-rzeźbiarskie. Zajmował się także scenografią, plakatem i ilustracją książkową.