Utrzymany w stylu wiedeńskiego malarza akademickiego Ferdinanda Georga Waldmüllera (1793-1865) wizerunek, przykuwa uwagę świetnym, plastycznym modelunkiem twarzy wydobytej z mroku rozproszonym światłem padającym z lewej strony. Przypomina zwłaszcza dwa jego słynne wizerunki namalowane w 1819 roku: portret kapitana von Stierle-Holzmeister oraz jego matki (oba w Nationalgalerie w Berlinie). Niestety o modelu wiemy niewiele. Szczątkowe informacje przekazuje nam zapis lat życia 1767 - 1829, znajdujący się na odwrocie.
Olej, płótno; 63 x 48 cm
Na bleitramie napisy czarnym tuszem: Bormen [geboren? ] am 10 Septembre 1767 | gestorben den 7. Juli 1829; Ungerlicher Webermeister
Utrzymany w stylu wiedeńskiego malarza akademickiego Ferdinanda Georga Waldmüllera (1793-1865) wizerunek, przykuwa uwagę świetnym, plastycznym modelunkiem twarzy wydobytej z mroku rozproszonym światłem padającym z lewej strony. Przypomina zwłaszcza dwa jego słynne wizerunki namalowane w 1819 roku: portret kapitana von Stierle-Holzmeister oraz jego matki (oba w Nationalgalerie w Berlinie). Niestety o modelu wiemy niewiele. Szczątkowe informacje przekazuje nam zapis lat życia 1767 - 1829, znajdujący się na odwrocie.