sygn. p. d.: J Malczewski / 1902
Choć nieznana jest osoba portretowanego, to jednak musi ona być związana ze światem sztuki. Malczewski rozwiązał kompozycję brawurowo. Wizerunek portretowanego przesunął blisko krawędzi obrazu, jego osobę umieścił w fotelu, który oparciem jakby ograniczał możliwości ruchu mężczyzny. Obok wielką partię płótna wypełniają alegoryczne, mitologiczne stwory rozpędzone w dzikim, dionizyjskim tańcu. Malczewski zdaje się traktować na równi wizerunek mężczyzny i świat kreowanyw jego wizji.Wspaniały to portret budzący uznanie śmiałością wyobraźni, dzikiego ruchu, świetnie malowany pozostaje w pamięci oglądającego obraz, niczym widza tajemniczego misterium.
sygn. p. d.: J Malczewski / 1902
Choć nieznana jest osoba portretowanego, to jednak musi ona być związana ze światem sztuki. Malczewski rozwiązał kompozycję brawurowo. Wizerunek portretowanego przesunął blisko krawędzi obrazu, jego osobę umieścił w fotelu, który oparciem jakby ograniczał możliwości ruchu mężczyzny. Obok wielką partię płótna wypełniają alegoryczne, mitologiczne stwory rozpędzone w dzikim, dionizyjskim tańcu. Malczewski zdaje się traktować na równi wizerunek mężczyzny i świat kreowanyw jego wizji.Wspaniały to portret budzący uznanie śmiałością wyobraźni, dzikiego ruchu, świetnie malowany pozostaje w pamięci oglądającego obraz, niczym widza tajemniczego misterium.