Michał Pociecha był między innymi uczniem Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1869-75. Podobnie jak mistrz całe swe twórcze życie związał z Krakowem. Uwieczniał zabytki królewskiego miasta, jego mieszkańców, sceny rodzajowe i historyczne, pejzaże, które później eksponował na wystawach w krakowskim Pałacu Sztuki. Uczestniczył też w wystawach w Wiedniu, Pradze i Lwowie. Warszawska publiczność miała możliwość oglądania jego prac w Zachęcie oraz słynnym Salonie Krywulta. Studiował również w Monachium – u Ludwiga Löfftza. Jak zanotował w swych „Pamiętnikach” Julian Fałat, który powrócił do Monachium ze Szwajcarii około 1878: „Grupka polska jest dumna, bo równocześnie w trzech szkołach wyróżniają się trzej Polacy: Michał Pociecha jest najlepszym uczniem w szkole prof. Löfftza, Leon Wyczółkowski w szkole malarstwa prof. Wagnera, a ja w szkole prof. Raaba”. Prezentowany obraz to pierwsze od wielu lat dzieło olejne Michała Pociechy, które dzięki wystawie przedaukcyjnej dane nam będzie oglądać. Fantastycznie opracowany portret młodzieńca w krakowskim stroju zachwyca oddaniem cech osobowych twarzy modela, jak również opracowaniem szczegółów, zwłaszcza krakowskiej sukmany. Wizerunek młodego Krakusa jest wspaniałym przykładem polskiego portretu realistycznego namalowanego przez artystę w kilka lat po studiach monachijskich i krakowskich.Michał Pociecha był między innymi uczniem Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1869-75. Podobnie jak mistrz całe swe twórcze życie związał z Krakowem. Uwieczniał zabytki królewskiego miasta, jego mieszkańców, sceny rodzajowe i historyczne, pejzaże, które później eksponował na wystawach w krakowskim Pałacu Sztuki. Uczestniczył też w wystawach w Wiedniu, Pradze i Lwowie. Warszawska publiczność miała możliwość oglądania jego prac w Zachęcie oraz słynnym Salonie Krywulta. Studiował również w Monachium – u Ludwiga Löfftza. Jak zanotował w swych „Pamiętnikach” Julian Fałat, który powrócił do Monachium ze Szwajcarii około 1878: „Grupka polska jest dumna, bo równocześnie w trzech szkołach wyróżniają się trzej Polacy: Michał Pociecha jest najlepszym uczniem w szkole prof. Löfftza, Leon Wyczółkowski w szkole malarstwa prof. Wagnera, a ja w szkole prof. Raaba”. Prezentowany obraz to pierwsze od wielu lat dzieło olejne Michała Pociechy, które dzięki wystawie przedaukcyjnej dane nam będzie oglądać. Fantastycznie opracowany portret młodzieńca w krakowskim stroju zachwyca oddaniem cech osobowych twarzy modela, jak również opracowaniem szczegółów, zwłaszcza krakowskiej sukmany. Wizerunek młodego Krakusa jest wspaniałym przykładem polskiego portretu realistycznego namalowanego przez artystę w kilka lat po studiach monachijskich i krakowskich.

Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Jana Matejki i Władysława Łuszczkiewicza, a następnie w Akademii w Monachium. Wystawiał swoje prace w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, a także w Wiedniu i we Lwowie, gdzie w 1894 r. uzyskał srebrny medal za akwarelę ‘Nad wieczorem’. Malował głównie pejzaże, rzadziej portrety. Jego ulubioną techniką była akwarela.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

44
Michał POCIECHA (1852 Prokocim-1908 Kraków)

Portret młodzieńca z Bronowic, 1887 r.

olej/płótno, 80 x 59 cm
sygnowany monogramem, datowany i opisany l.d.: 'MP | 1887 | Kraków'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Michał Pociecha był między innymi uczniem Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1869-75. Podobnie jak mistrz całe swe twórcze życie związał z Krakowem. Uwieczniał zabytki królewskiego miasta, jego mieszkańców, sceny rodzajowe i historyczne, pejzaże, które później eksponował na wystawach w krakowskim Pałacu Sztuki. Uczestniczył też w wystawach w Wiedniu, Pradze i Lwowie. Warszawska publiczność miała możliwość oglądania jego prac w Zachęcie oraz słynnym Salonie Krywulta. Studiował również w Monachium – u Ludwiga Löfftza. Jak zanotował w swych „Pamiętnikach” Julian Fałat, który powrócił do Monachium ze Szwajcarii około 1878: „Grupka polska jest dumna, bo równocześnie w trzech szkołach wyróżniają się trzej Polacy: Michał Pociecha jest najlepszym uczniem w szkole prof. Löfftza, Leon Wyczółkowski w szkole malarstwa prof. Wagnera, a ja w szkole prof. Raaba”. Prezentowany obraz to pierwsze od wielu lat dzieło olejne Michała Pociechy, które dzięki wystawie przedaukcyjnej dane nam będzie oglądać. Fantastycznie opracowany portret młodzieńca w krakowskim stroju zachwyca oddaniem cech osobowych twarzy modela, jak również opracowaniem szczegółów, zwłaszcza krakowskiej sukmany. Wizerunek młodego Krakusa jest wspaniałym przykładem polskiego portretu realistycznego namalowanego przez artystę w kilka lat po studiach monachijskich i krakowskich.Michał Pociecha był między innymi uczniem Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1869-75. Podobnie jak mistrz całe swe twórcze życie związał z Krakowem. Uwieczniał zabytki królewskiego miasta, jego mieszkańców, sceny rodzajowe i historyczne, pejzaże, które później eksponował na wystawach w krakowskim Pałacu Sztuki. Uczestniczył też w wystawach w Wiedniu, Pradze i Lwowie. Warszawska publiczność miała możliwość oglądania jego prac w Zachęcie oraz słynnym Salonie Krywulta. Studiował również w Monachium – u Ludwiga Löfftza. Jak zanotował w swych „Pamiętnikach” Julian Fałat, który powrócił do Monachium ze Szwajcarii około 1878: „Grupka polska jest dumna, bo równocześnie w trzech szkołach wyróżniają się trzej Polacy: Michał Pociecha jest najlepszym uczniem w szkole prof. Löfftza, Leon Wyczółkowski w szkole malarstwa prof. Wagnera, a ja w szkole prof. Raaba”. Prezentowany obraz to pierwsze od wielu lat dzieło olejne Michała Pociechy, które dzięki wystawie przedaukcyjnej dane nam będzie oglądać. Fantastycznie opracowany portret młodzieńca w krakowskim stroju zachwyca oddaniem cech osobowych twarzy modela, jak również opracowaniem szczegółów, zwłaszcza krakowskiej sukmany. Wizerunek młodego Krakusa jest wspaniałym przykładem polskiego portretu realistycznego namalowanego przez artystę w kilka lat po studiach monachijskich i krakowskich.

Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Jana Matejki i Władysława Łuszczkiewicza, a następnie w Akademii w Monachium. Wystawiał swoje prace w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, a także w Wiedniu i we Lwowie, gdzie w 1894 r. uzyskał srebrny medal za akwarelę ‘Nad wieczorem’. Malował głównie pejzaże, rzadziej portrety. Jego ulubioną techniką była akwarela.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.