Popiersie nagiego młodzieńca z kwiatami we włosach - przedstawione na tle świeżej wiosennej zieleni - staje się emanacją radosnej i bujnej młodości.
Możliwe, że obraz jest portretem poety Kazimierza Woyczyńskiego (1881-1909), absolwenta krakowskiego III Gimnazjum im. Króla Jana Sobieskiego. Woyczyński był autorem kilku tomików poezji, m.in. poematów Na zgon ś.p. Franciszka Bieniasza..., Z młodzieńczych snów (1902), Na zmartwychwstanie (1908).
Vlastimil Hofman portretował go kilkakrotnie, m.in. w dużym symbolicznym obrazie Pieśń o słońcu i wiośnie (1908; MNK) czy też w obrazie publikowanym na kartach pocztowych ok. 1910 r. (obok). Tożsamość modela tych obrazów wydaje się być przekonująca.
olej, płótno
57 x 57 cm
sygn. p.d.: Vlastimil | Hofmann | 1908
Popiersie nagiego młodzieńca z kwiatami we włosach - przedstawione na tle świeżej wiosennej zieleni - staje się emanacją radosnej i bujnej młodości.
Możliwe, że obraz jest portretem poety Kazimierza Woyczyńskiego (1881-1909), absolwenta krakowskiego III Gimnazjum im. Króla Jana Sobieskiego. Woyczyński był autorem kilku tomików poezji, m.in. poematów Na zgon ś.p. Franciszka Bieniasza..., Z młodzieńczych snów (1902), Na zmartwychwstanie (1908).
Vlastimil Hofman portretował go kilkakrotnie, m.in. w dużym symbolicznym obrazie Pieśń o słońcu i wiośnie (1908; MNK) czy też w obrazie publikowanym na kartach pocztowych ok. 1910 r. (obok). Tożsamość modela tych obrazów wydaje się być przekonująca.