Malarz i publicysta, kształcił się w Kunsthochschule w Berlinie (od 1917), studia kontynuował w Rzymie (1921-1926). W latach 1927-1929 mieszkał w Paryżu, a następnie w rodzinnym Lwowie i w Warszawie. We wczesnej twórczości Feuerringa dominują realistyczne portrety, martwe natury, pejzaże górskie, włoska architektura, stylistycznie nawiązujące do impresjonizmu. Pobyt w Paryżu radykalnie odmienił jego malarstwo, artysta zaczął tworzyć ekspresjonistyczne obrazy inspirowane dziełami Emila Noldego i Oscara Kokoschki. W latach trzydziestych malował w duchu koloryzmu nasyconego silną ekspresją intensywnych barw. Brał udział w wystawach we Francji, w Polsce wystawiał we Lwowie i Warszawie. Był członkiem Związku Artystów Polskich we Francji, Société „Paris Moderne”, Société des Peintres et Sculpteurs Professionels, Société des Artistes Indépendentes, Société de Vrais Indépendentes. Wojnę spędził w niemieckim oflagu, w 1950 wyemigrował do Australii i zamieszkał w Sidney.
olej, płótno, 115 x 79 cm
sygn. l.d.: M Feuerring
Obraz po konserwacji, płótno dublowane.
Malarz i publicysta, kształcił się w Kunsthochschule w Berlinie (od 1917), studia kontynuował w Rzymie (1921-1926). W latach 1927-1929 mieszkał w Paryżu, a następnie w rodzinnym Lwowie i w Warszawie. We wczesnej twórczości Feuerringa dominują realistyczne portrety, martwe natury, pejzaże górskie, włoska architektura, stylistycznie nawiązujące do impresjonizmu. Pobyt w Paryżu radykalnie odmienił jego malarstwo, artysta zaczął tworzyć ekspresjonistyczne obrazy inspirowane dziełami Emila Noldego i Oscara Kokoschki. W latach trzydziestych malował w duchu koloryzmu nasyconego silną ekspresją intensywnych barw. Brał udział w wystawach we Francji, w Polsce wystawiał we Lwowie i Warszawie. Był członkiem Związku Artystów Polskich we Francji, Société „Paris Moderne”, Société des Peintres et Sculpteurs Professionels, Société des Artistes Indépendentes, Société de Vrais Indépendentes. Wojnę spędził w niemieckim oflagu, w 1950 wyemigrował do Australii i zamieszkał w Sidney.