Adam HOFFMAN (1918-2001)
Adam Hoffmann urodził się 4 maja 1918 r. w Krakowie, zmarł w Krakowie 3 marca 2001 r. Studia rozpoczął w 1938 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim i w prywatnej szkole rysunku i malarstwa Alfreda Terleckiego. Kontynuował naukę Podczas okupacji w Kunstgewerbeschule, a w latach 1945-48 w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (w pracowniach malarstwa Władysława Jarockiego i Eugeniusza Eibischa oraz grafiki Konrada Srzednickiego). Pedagog w liceach plastycznych w Katowicach i Krakowie, a później w ASP w Krakowie, w katowickiej filii, i w Krakowie na Wydziale Grafiki. Rysownik, malarz, zajmował się też plakatem. Jako twórca pozostawał w opozycji do nurtu awangardy malarskiej. Stworzył własny, indywidualny świat. Głównym tematem sztuki Adama Hoffmanna jest relacja między kobietą i mężczyzną, którą przedstawiał groteskowo, karykaturalnie i sarkastycznie. Przywoływał motywy biblijne (Salome), mitologiczne (Porwanie Europy) i szekspirowskie, ale właściwie stworzył własną ikonografię.

66
Adam HOFFMANN (Kraków 1918 - Kraków 2001)

Portret młodej kobiety

Gwasz, papier, 42 x 29,5 cm,
sygn. p.d.: monogram wiązany ah. Na odwrocie pieczątka potwierdzająca autorstwo przez Ewę Kierską-Hoffmann.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Adam HOFFMAN (1918-2001)
Adam Hoffmann urodził się 4 maja 1918 r. w Krakowie, zmarł w Krakowie 3 marca 2001 r. Studia rozpoczął w 1938 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim i w prywatnej szkole rysunku i malarstwa Alfreda Terleckiego. Kontynuował naukę Podczas okupacji w Kunstgewerbeschule, a w latach 1945-48 w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (w pracowniach malarstwa Władysława Jarockiego i Eugeniusza Eibischa oraz grafiki Konrada Srzednickiego). Pedagog w liceach plastycznych w Katowicach i Krakowie, a później w ASP w Krakowie, w katowickiej filii, i w Krakowie na Wydziale Grafiki. Rysownik, malarz, zajmował się też plakatem. Jako twórca pozostawał w opozycji do nurtu awangardy malarskiej. Stworzył własny, indywidualny świat. Głównym tematem sztuki Adama Hoffmanna jest relacja między kobietą i mężczyzną, którą przedstawiał groteskowo, karykaturalnie i sarkastycznie. Przywoływał motywy biblijne (Salome), mitologiczne (Porwanie Europy) i szekspirowskie, ale właściwie stworzył własną ikonografię.