Malarz, uczeń, warszawskiej SSP, studia kontynuował w Wiedniu i Paryżu, i to środowisko École de Paris wywarło największy wpływ na twórczość młodego artysty. W Paryżu przyjaźnił się z Kramsztykiem, należał do Grupy Artystów Polskich, w 1927 przebywał w Pont- Aven. Od 1926 wystawiał w Salonie Niezależnych i Jesiennym, oraz w znaczących paryskich galeriach m.in. u Bernheima. Ok. 1936 wyjechał do Londynu, a następnie do USA, utrzymując jednak kontakt z Polską. Do ulubionych tematów Kanelby należą portrety kobiet, wnętrza, kwiaty, motywy miejskie. Artysta używa wyszukanych, harmonijnych zestawień barwnych, maluje lekko i swobodnie, jego formy są miękkie, podkreślone łagodnym konturem.
akwarela, gwasz,
46 x 32,5 cm
sygn. p.g.: Kanelba
Według informacji uzyskanych od obecnych właścicieli obraz został zakupiony w latach międzywojennych we Lwowie od profesora romanistyki Issakiewicza. Ostatnim właścicielem był inż. Stanisław Bazarnik.
Malarz, uczeń, warszawskiej SSP, studia kontynuował w Wiedniu i Paryżu, i to środowisko École de Paris wywarło największy wpływ na twórczość młodego artysty. W Paryżu przyjaźnił się z Kramsztykiem, należał do Grupy Artystów Polskich, w 1927 przebywał w Pont- Aven. Od 1926 wystawiał w Salonie Niezależnych i Jesiennym, oraz w znaczących paryskich galeriach m.in. u Bernheima. Ok. 1936 wyjechał do Londynu, a następnie do USA, utrzymując jednak kontakt z Polską. Do ulubionych tematów Kanelby należą portrety kobiet, wnętrza, kwiaty, motywy miejskie. Artysta używa wyszukanych, harmonijnych zestawień barwnych, maluje lekko i swobodnie, jego formy są miękkie, podkreślone łagodnym konturem.