"W malarstwie artysty dominowała sztuka portretowa. We wczesnych obrazach, nawiązujących do sztuki dawnych mistrzów, postać ludzka ujęta jest w sposób werystyczny; charakteryzuje ją precyzyjny rysunek, rzeźbiarskie traktowanie form i iluzyjne oddanie szczegółów. [...] Plastyczny modelunek i ostre, boczne oświetlenie,
wydobywające formy z ciemnego tła, wywodzą się z malarstwa włoskich caravaggionistów. Gama barwna zawężona jest do odcieni brązów, zieleni i czerni" (Irena Kossowska).
olej na płótnie,
36,8 x 31 cm,
na blejtramie pieczątki JULIAN [BUR]OF / WARSZAWA / Nowy Świat. Pochodzi ze zbiorów rodziny Grabskich. Ekspertyza.
"W malarstwie artysty dominowała sztuka portretowa. We wczesnych obrazach, nawiązujących do sztuki dawnych mistrzów, postać ludzka ujęta jest w sposób werystyczny; charakteryzuje ją precyzyjny rysunek, rzeźbiarskie traktowanie form i iluzyjne oddanie szczegółów. [...] Plastyczny modelunek i ostre, boczne oświetlenie,
wydobywające formy z ciemnego tła, wywodzą się z malarstwa włoskich caravaggionistów. Gama barwna zawężona jest do odcieni brązów, zieleni i czerni" (Irena Kossowska).