Oskar Begas pochodził ze znanej rodziny artystów malarzy i rzeźbiarzy berlińskich. Naukę rysunku rozpoczął bardzo wcześnie, już jako siedmioletnie dziecko, u swojego ojca Karla, uznanego malarza obrazów historycznych i portretów. W latach 1847-49 studiował w Akademii Berlińskiej, a następnie w latach 1850-51 w drezdeńskiej Akademii u E. Bendemanna. Po zdobyciu pierwszej nagrody za obraz Zburzenie Pompei otrzymał stypendium i wyjechał na dwa lata do Włoch (1852-54); po powrocie przejął pracownię po zmarłym ojcu (1854). Wyjeżdżał jeszcze kilkakrotnie w krótkie podróże artystyczne do Francji i Anglii oraz ponownie do Włoch (1876/77). W roku 1866 uzyskał tytuł profesora. Był cenionym portrecistą; znajdował zamówienia w kręgach mieszczańskich i arystokratyczno- dworskich, m.in. malował księżniczkę Wiktorię, króla Wilhelma I, gen. H. Von Moltke. Portretował też swoich przyjaciół malarzy i rzeźbiarzy. Ponadto tworzył obrazy o tematyce historycznej, rodzajowej i rzadziej pejzaże. Zajmował się także malarstwem ściennym.
Olej, płótno; 61,3 x 47,5 cm
Sygnowany z lewej strony poniżej osi środkowej obrazu (w tle): OSKAR BEKAS. | 1870.
Oskar Begas pochodził ze znanej rodziny artystów malarzy i rzeźbiarzy berlińskich. Naukę rysunku rozpoczął bardzo wcześnie, już jako siedmioletnie dziecko, u swojego ojca Karla, uznanego malarza obrazów historycznych i portretów. W latach 1847-49 studiował w Akademii Berlińskiej, a następnie w latach 1850-51 w drezdeńskiej Akademii u E. Bendemanna. Po zdobyciu pierwszej nagrody za obraz Zburzenie Pompei otrzymał stypendium i wyjechał na dwa lata do Włoch (1852-54); po powrocie przejął pracownię po zmarłym ojcu (1854). Wyjeżdżał jeszcze kilkakrotnie w krótkie podróże artystyczne do Francji i Anglii oraz ponownie do Włoch (1876/77). W roku 1866 uzyskał tytuł profesora. Był cenionym portrecistą; znajdował zamówienia w kręgach mieszczańskich i arystokratyczno- dworskich, m.in. malował księżniczkę Wiktorię, króla Wilhelma I, gen. H. Von Moltke. Portretował też swoich przyjaciół malarzy i rzeźbiarzy. Ponadto tworzył obrazy o tematyce historycznej, rodzajowej i rzadziej pejzaże. Zajmował się także malarstwem ściennym.