W malarstwie Kislinga z lat 1912-18 przejawiła się fascynacja sztuką Cézanne`a; jednak w latach 20. artysta opowiedział się za tradycyjnym warsztatem malarskim i wybrał kontynuację sztuki muzealnej. Dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku kobiecego. Litografia jest tym bardziej cenna gdyż pochodzi z okresu międzywojennego.

6
Mojżesz KISLING (1891-1953)

Portret młodej dziewczyny, ok. 1920

Litografia, karton;
59 x 42,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p.d. Kisling M.
l.d. gravée et imprimée par Lacoumiére

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W malarstwie Kislinga z lat 1912-18 przejawiła się fascynacja sztuką Cézanne`a; jednak w latach 20. artysta opowiedział się za tradycyjnym warsztatem malarskim i wybrał kontynuację sztuki muzealnej. Dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku kobiecego. Litografia jest tym bardziej cenna gdyż pochodzi z okresu międzywojennego.