Jeden z czołowych twórców polskiej awangardy początku wieku. Studia artystyczne odbył w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1904-1909). Naukę kontynuował w Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii (1909-1910) oraz w École des Beaux-Arts w Paryżu (1911-1912) i warszawskiej Szkole Rysunkowej. Duży wpływ na ukształtowanie się postawy twórczej Berlewiego miało spotkanie z przedstawicielem konstruktywizmu El Lissickim. Do kręgu jego przyjaciół należeli także: Theo van Doesburg, Mies van der Rohe i Moholy Nagy. W 1923 r. sformułował teorię Mechanofaktury, której zasadą było porzucenie iluzji przestrzeni w malarstwie na rzecz podkreślenia dwóch wymiarów.
Kredka na papierze 52,5 x 44 cm
Sygnowany p.d. - "H. Berlewi / Nic le 10.6.4"
Jeden z czołowych twórców polskiej awangardy początku wieku. Studia artystyczne odbył w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1904-1909). Naukę kontynuował w Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii (1909-1910) oraz w École des Beaux-Arts w Paryżu (1911-1912) i warszawskiej Szkole Rysunkowej. Duży wpływ na ukształtowanie się postawy twórczej Berlewiego miało spotkanie z przedstawicielem konstruktywizmu El Lissickim. Do kręgu jego przyjaciół należeli także: Theo van Doesburg, Mies van der Rohe i Moholy Nagy. W 1923 r. sformułował teorię Mechanofaktury, której zasadą było porzucenie iluzji przestrzeni w malarstwie na rzecz podkreślenia dwóch wymiarów.