Wyobrażony mężczyzna nosi strój z lat 1540-50, w prawej uniesionej dłoni trzyma szklanicę z zielonego szkła zdobionego. Portret zawiera cechy stylistyczne z XVI, XVII w. i XVIII w. Strój i poza stojącego mężczyzny, z lewą dłonią na rękojeści rapiera, a także takie elementy jak kolumna i kotara w tle wzorowane są na reprezentacyjnych portretach książęcych z wieku XVI (tu porównaniem mogą być młodzieńcze portrety arcyksięcia Ferdynanda II z r. Ok. 1540, lub cesarza Maksymiliana II z ok. 1544, w zbiorach Kunsthistorisches Museum w Wiedniu). Natomiast prosta szklanica w jego ręku ma formę siedemnastowieczną. i przypomina szkła niemieckie z tego czasu. Maniera malarska, brak dbałości o detale wskazuje na wykonanie późniejsze niż XVII w. Można jedynie przypuszczać, że portret mógł być częścią galerii rodzinnej, powstałej pod koniec XVIII wieku, a przedstawiony mężczyzna piastować mógł stanowisko podczaszego (dbającego o piwnice).
Wyobrażony mężczyzna nosi strój z lat 1540-50, w prawej uniesionej dłoni trzyma szklanicę z zielonego szkła zdobionego. Portret zawiera cechy stylistyczne z XVI, XVII w. i XVIII w. Strój i poza stojącego mężczyzny, z lewą dłonią na rękojeści rapiera, a także takie elementy jak kolumna i kotara w tle wzorowane są na reprezentacyjnych portretach książęcych z wieku XVI (tu porównaniem mogą być młodzieńcze portrety arcyksięcia Ferdynanda II z r. Ok. 1540, lub cesarza Maksymiliana II z ok. 1544, w zbiorach Kunsthistorisches Museum w Wiedniu). Natomiast prosta szklanica w jego ręku ma formę siedemnastowieczną. i przypomina szkła niemieckie z tego czasu. Maniera malarska, brak dbałości o detale wskazuje na wykonanie późniejsze niż XVII w. Można jedynie przypuszczać, że portret mógł być częścią galerii rodzinnej, powstałej pod koniec XVIII wieku, a przedstawiony mężczyzna piastować mógł stanowisko podczaszego (dbającego o piwnice).