Obraz pochodzi ze zbiorów książąt Czartoryskich.
W promieniach Roentgena ujawniła się interesująca technika malarska zastosowana w tym obrazie, polegająca na zachowaniu kolejności malowania - najpierw model namalowano w półakcie, w następnym etapie tworzenia obrazu pojawiły się w kompozycji wszystkie elementy jego kostiumu.
Stanisław Wojciech Bergman studiował malarstwo w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1879-1890 oraz w monachijskiej akademii w latach 1885-1887. Był uczniem J. Matejki. Pomiędzy 1909 rokiem a 1918 przebywał w Wiedniu. Po powrocie do kraju osiadł w rodzinnym Krośnie. Początkowo tworzył sceny historyczne, z czasem przeważać zaczęła w jego twórczości martwa natura, pejzaże, tematy religijne, rodzajowe oraz portret. Znane są jego portrety ukazujące modele w kostiumach historycznych.
olej, płótno; 52 x 42 cm;
na odwrocie numer inwentarzowy muzealny: DMNK Cz-95; na blejtramie słabo czytelny odręczny napis: Wjazd Mahometa (...) | 30(...) 16/20(...)
Obraz pochodzi ze zbiorów książąt Czartoryskich.
W promieniach Roentgena ujawniła się interesująca technika malarska zastosowana w tym obrazie, polegająca na zachowaniu kolejności malowania - najpierw model namalowano w półakcie, w następnym etapie tworzenia obrazu pojawiły się w kompozycji wszystkie elementy jego kostiumu.
Stanisław Wojciech Bergman studiował malarstwo w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1879-1890 oraz w monachijskiej akademii w latach 1885-1887. Był uczniem J. Matejki. Pomiędzy 1909 rokiem a 1918 przebywał w Wiedniu. Po powrocie do kraju osiadł w rodzinnym Krośnie. Początkowo tworzył sceny historyczne, z czasem przeważać zaczęła w jego twórczości martwa natura, pejzaże, tematy religijne, rodzajowe oraz portret. Znane są jego portrety ukazujące modele w kostiumach historycznych.