Niniejszy portret pochodzi prawdopodobnie z drugiej połowy XVIII stulecia i wykazuje najwięcej analogii z malarstwem francuskim okresu klasycyzmu. Osoba portretowana ubrana jest w antykizujące szaty, czerwony płaszcz przypominający rzymską togę. Trudno jednak stwierdzić czyj wizerunek artysta chciał ukazać. W malarstwie francuskim wspomnianego czasu, powstało bardzo wiele podobnych dzieł, wiązało się to z powszechnym zainteresowaniem antykiem, z podróżami do Włoch i odkryciami archeologicznymi. Klasycyzm, opierając się na starożytnych wzorcach zachowań, propagował pewien ideał postawy obywatelskiej, wyrażający się również w określonym typie portretu.
Niniejszy portret pochodzi prawdopodobnie z drugiej połowy XVIII stulecia i wykazuje najwięcej analogii z malarstwem francuskim okresu klasycyzmu. Osoba portretowana ubrana jest w antykizujące szaty, czerwony płaszcz przypominający rzymską togę. Trudno jednak stwierdzić czyj wizerunek artysta chciał ukazać. W malarstwie francuskim wspomnianego czasu, powstało bardzo wiele podobnych dzieł, wiązało się to z powszechnym zainteresowaniem antykiem, z podróżami do Włoch i odkryciami archeologicznymi. Klasycyzm, opierając się na starożytnych wzorcach zachowań, propagował pewien ideał postawy obywatelskiej, wyrażający się również w określonym typie portretu.