Eugeniusz Zak to nazwisko, które wywarło istotny wpływ na obraz polskiej sztuki dwudziestolecia międzywojennego. Jego twórczość kształtowała się i dojrzewała w orbicie tradycji i współczesności sztuki francuskiej. Został nazwany "najbardziej paryskim z Polaków" i obok Kislinga i Makowskiego stał się ulubieńcem kolekcjonerów i historyków sztuki. Swoje obrazy tworzył w pewnej zamkniętej formie, którą wypełniał pełną niuansów kolorystyką, lirycznym nastrojem i melancholią. Ważną rolę w jego twórczości odgrywają portrety kobiet i mężczyzn inspirowane twórczością Leonarda da Vinci i Sandro Boticellego. Najczęściej powstawały na papierze lub kartonie przedstawiające głowy przykryte chustką, kapturem, wstążką lub kapeluszem. Obecnie, jego obrazy są wielką rzadkością na rynku aukcyjnym zarówno w Polsce jak i na świecie, co podnosi ich wartość kolekcjonerską.
Eugeniusz Zak to nazwisko, które wywarło istotny wpływ na obraz polskiej sztuki dwudziestolecia międzywojennego. Jego twórczość kształtowała się i dojrzewała w orbicie tradycji i współczesności sztuki francuskiej. Został nazwany "najbardziej paryskim z Polaków" i obok Kislinga i Makowskiego stał się ulubieńcem kolekcjonerów i historyków sztuki. Swoje obrazy tworzył w pewnej zamkniętej formie, którą wypełniał pełną niuansów kolorystyką, lirycznym nastrojem i melancholią. Ważną rolę w jego twórczości odgrywają portrety kobiet i mężczyzn inspirowane twórczością Leonarda da Vinci i Sandro Boticellego. Najczęściej powstawały na papierze lub kartonie przedstawiające głowy przykryte chustką, kapturem, wstążką lub kapeluszem. Obecnie, jego obrazy są wielką rzadkością na rynku aukcyjnym zarówno w Polsce jak i na świecie, co podnosi ich wartość kolekcjonerską.