Jeden z czołowych twórców XX w. Uznany za prekursora op-artu. Przedstawiciel najbardziej awangardowego nurtu polskiej polskiej sztuki nowoczesnej. Studiował w warszawskiej SSP. Kontynuował naukę w Antwerpii i paryskiej Ecole des Beaux-Arts. Członek ugrupowania "Blok". W latach 20. przebywał i wystawiał w Berlinie, związany z artystyczną awangardą europejską - m.in. T. van Doesburgiem, V. Eggelingiem, M. van der Rohe, L. Moholy-Nagyem. Miał tam wystawę indywidualną w 1926 r w galerii Der Sturm. W 1924 r ogłosił manifest "Mechano-Faktura" , w którym odrzucił malarstwo iluzji przestrzennej na rzecz dwuwymiarowości płócien. Ograniczył skalę barw do białej, czarnej i czerwonej. W 1928 r zamieszkał na stałe w Paryżu, powrócił do malarstwa figuratywnego, malował portrety.
Ołówek, papier różowy; 13 x 10 cm
Sygnowany p.d.: H.Berlewi
* opłata droit de suite
Jeden z czołowych twórców XX w. Uznany za prekursora op-artu. Przedstawiciel najbardziej awangardowego nurtu polskiej polskiej sztuki nowoczesnej. Studiował w warszawskiej SSP. Kontynuował naukę w Antwerpii i paryskiej Ecole des Beaux-Arts. Członek ugrupowania "Blok". W latach 20. przebywał i wystawiał w Berlinie, związany z artystyczną awangardą europejską - m.in. T. van Doesburgiem, V. Eggelingiem, M. van der Rohe, L. Moholy-Nagyem. Miał tam wystawę indywidualną w 1926 r w galerii Der Sturm. W 1924 r ogłosił manifest "Mechano-Faktura" , w którym odrzucił malarstwo iluzji przestrzennej na rzecz dwuwymiarowości płócien. Ograniczył skalę barw do białej, czarnej i czerwonej. W 1928 r zamieszkał na stałe w Paryżu, powrócił do malarstwa figuratywnego, malował portrety.