Michał F. Wygrzywalski, w latach 1893-98 studiował w ASP w Monachium oraz Academie Julian w Paryżu. W 1908 osiadł we Lwowie, skąd kilkakrotnie wyjeżdżał do Włoch, mieszkał przez dłuższy czas w Rzymie. Odbył także w 1906 podróż do Egiptu. Naturalizm i silna ekspresja jego początkowych dzieł, w których przedstawiał pracę ludzką, bądź wydarzenia o dużym ładunku dramatycznym, ustąpiły w późniejszym okresie realistycznym pejzażom włoskim i ukraińskim, aktom i portretom oraz tematom orientalnym. Obrazy jego cechuje żywy koloryt i dbałość o oddanie efektów świetlnych. Uprawiał ponadto malarstwo ścienne, grafikę, ilustratorstwo, projektował witraże, kostiumy teatralne scenografie.
Akwarela, papier; 26,4 x 19,5 cm
Sygnowany czarną akwarelą p. d.: F. M. Wygrzywalski | Krynica 1927. |
na pamiątkę pięknego popołudnia.
Na odwrocie odręczny napis p. Zawadowicz [? ].
Michał F. Wygrzywalski, w latach 1893-98 studiował w ASP w Monachium oraz Academie Julian w Paryżu. W 1908 osiadł we Lwowie, skąd kilkakrotnie wyjeżdżał do Włoch, mieszkał przez dłuższy czas w Rzymie. Odbył także w 1906 podróż do Egiptu. Naturalizm i silna ekspresja jego początkowych dzieł, w których przedstawiał pracę ludzką, bądź wydarzenia o dużym ładunku dramatycznym, ustąpiły w późniejszym okresie realistycznym pejzażom włoskim i ukraińskim, aktom i portretom oraz tematom orientalnym. Obrazy jego cechuje żywy koloryt i dbałość o oddanie efektów świetlnych. Uprawiał ponadto malarstwo ścienne, grafikę, ilustratorstwo, projektował witraże, kostiumy teatralne scenografie.