Mela Muter była znakomitą i wziętą portrecistką. Jednak w tytułach wielu namalowanych przez siebie wizerunków nie ujawniła tożsamości portretowanego modela. Istotniejszą bowiem kwestią była w wielu przypadkach kolorystyczna kompozycja obrazu, walory impastowej faktury, zespolenie konturu ze swobodnie kładzioną plamą barwną, układ cieni na twarzy i refleksów na włosach.
olej, płótno;
100 x 81 cm
sygn. l.g. Muter; p.g. 1926
Mela Muter była znakomitą i wziętą portrecistką. Jednak w tytułach wielu namalowanych przez siebie wizerunków nie ujawniła tożsamości portretowanego modela. Istotniejszą bowiem kwestią była w wielu przypadkach kolorystyczna kompozycja obrazu, walory impastowej faktury, zespolenie konturu ze swobodnie kładzioną plamą barwną, układ cieni na twarzy i refleksów na włosach.