"Opierając swe studja na gruntownej znajomości formy, na sumiennej obserwacji, przestrzega ona zawsze ścisłości w rysunku, zwięzłości w modelacji, a całość ożywia, akcentując tylko pewne szczegóły, a zaznaczając resztę. Benedyktyńska to praca malowanie portretu przez pannę Boznańską. Tygodnie całe spędza na malowaniu jednego modela, szukając w nim tego, co najcharakterystyczniejsze, co najważniejsze, aż dochodzi do jak największej ekonomji szczegółów. I portret powstaje tak bezpośrednio, że w pracy w nim nie czuć wcale."
Adolf Bazer, Olga Boznańska, "Sztuka", listopad-grudzień 1904, nr 8-9, s. 378.
olej, tektura, 29,8 × 23,8 cm
sygn. ołówkiem p. d.: Olga Boznańska
Na odwrocie nalepka z autorskim (?) napisem atramentem: Portrait/L`homme blond/Olga Boznańska
"Opierając swe studja na gruntownej znajomości formy, na sumiennej obserwacji, przestrzega ona zawsze ścisłości w rysunku, zwięzłości w modelacji, a całość ożywia, akcentując tylko pewne szczegóły, a zaznaczając resztę. Benedyktyńska to praca malowanie portretu przez pannę Boznańską. Tygodnie całe spędza na malowaniu jednego modela, szukając w nim tego, co najcharakterystyczniejsze, co najważniejsze, aż dochodzi do jak największej ekonomji szczegółów. I portret powstaje tak bezpośrednio, że w pracy w nim nie czuć wcale."
Adolf Bazer, Olga Boznańska, "Sztuka", listopad-grudzień 1904, nr 8-9, s. 378.